Hylla
Personnamn
Titel och upphov Professionell vägledning : med samtal som redskap
Utgivning, distribution etc. Studentlitteratur, Lund : 2007
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän 2. [tr.], 2008 ; 4. tr., 2010, ; 10. tr. 2016
Anmärkning: Innehåll Om behovet av professionella samtal -- Privata och professionella samtal -- Modeller för samtal och samtalsträning -- Färdigheter och exempel -- Tillämpningar -- Eftertankar
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a a 4500
*00128394
*00520190612173555.0
*008070220s2007 sw a||||||||||000 0|swe|
*020 $a9789144015378
*035 $a(SE-LIBR)10353249
*041 $aswe
*08204$a361.06071$222
*084 $aDoka$2kssb/8
*100 $aHägg, Kerstin,$d1937-
*24510$aProfessionell vägledning :$bmed samtal som redskap /$cKerstin Hägg, Svea Maria Kuoppa.
*250 $a2., [rev.] uppl.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c2007
*300 $a141, [3] s.$bill.
*500 $a2. [tr.], 2008 ; 4. tr., 2010, ; 10. tr. 2016
*505 $aOm behovet av professionella samtal -- Privata och professionella samtal -- Modeller för samtal och samtalsträning -- Färdigheter och exempel -- Tillämpningar -- Eftertankar
*650 7$aSamtalsmetodik $0https://id.kb.se/term/sao/Samtalsmetodik $2sao
*650 2$aCommunication
*650 2$aProfessional Competence
*650 2$aInterprofessional Relations
*700 $aKuoppa, Svea Maria,$d1950-$4aut
*852 $5Ko$bKo$cKURS
*887 $a{"@id":"zg88qqw94xvlj4p","modified":"2019-06-12T17:35:55.056+02:00","checksum":"179433338317"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"x96k70s0v2lpb60p","modified":"2020-11-02T13:15:43.354+01:00","checksum":"82773125152"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
MTM:s talboksannotation: Boken innehåller en modell för professionella samtal, med konkreta, användbara färdigheter och exempel. Vidare behandlas förhållningssätt och det professionella samtalets funktion i olika sammanhang. Förlagsinformation: Kompetens att fungera som kvalificerad samtalsledare krävs inom många olika verksamhetsområden, men hur genomförs ett professionellt samtal? Boken innehåller en modell för professionella samtal med konkreta, användbara färdigheter och exempel. Vidare behandlas förhållningssätt och det professionella samtalets funktion i olika sammanhang. De första kapitlen i den andra upplagan har bearbetats och försetts med aktuella referenser. Det femte kapitlet har utvidgats med ett nyskrivet avsnitt om individuella utvecklingsplaner. Boken vänder sig till yrkesverksamma som använder samtal som ett viktigt redskap i sitt arbete med elever, studenter, medarbetare, arbetssökande, klienter och patienter. Den är också mycket användbar för lärare som undervisar om samtal och handledning samt i kompetensutveckling för verksamma samtalsledare och handledare. Andra upplagan
Förord till andra upplagan 5 1 Om behovet av professionella samtal 9 Noter 21 2 Privata och professionella samtal 23 Samtalstrappa - privata samtal 27 Samtalstrappa - privata och professionella samtal 29 Noter 37 3 Modeller för samtal och samtalsträning 41 Samtalsmodell med tre faser 42 Ett konstruktivistiskt perspektiv 44 Om färdighetsträning 45 Den pedagogiska modellen 47 Noter 51 4 Färdigheter och exempel 53 Färdigheter i fas 1 55 Färdigheter i fas 2 77 Färdigheter i fas 3 88 Noter 94 Tillämpningar 95 Utvecklingssamtal med barn och föräldrar i skolan 95 Medarbetarsamtal på arbetsplatser 114 Samtal inom vården 116 Noter 119 6 Eftertankar 121 Om modeller och verkliga samtal 121 Om tid och brist på tid 128 Om samtal med två eller flera personer samtidigt 129 Om ansvar och etik 131 Noter 133 Referenser 135