Mikromarc websearch

   
 
Plats som produkt : kommersialisering och paketering
Your basket is empty
Vis
Location
  • Qb
Title Statement
  • Plats som produkt : kommersialisering och paketering
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Studentlitteratur , Lund ; 2007 : 2007 ((Polen) )
  • 2007
  • Språk: Svenska.
SAB Classification Code
Edition Statement
  • 1. uppl.
Physical Description
  • 294, [2] s. : ill. : 23 cm
Subject - Topical Term
Electronic Location and Access
  • http://www.studentl itteratur.se/omslagsbild/artnr/32327-01/height/320/width/320/bild.jpg Omslagsbild
ISBN
  • 978-91-44-04598-6
  • 978-91-44-04598-6
Waiting
  • 0 (0)
*00001414nam a2200445 a 4500
*00127193
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2007    sw |||||     |00| 0|swe||
*020  $a978-91-44-04598-6
*020  $a978-91-44-04598-6
*035  $a(Ko)31313
*084  $aQblb
*24510$aPlats som produkt :$bkommersialisering och paketering  /$cRichard Ek, Johan Hultman (red.)
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund ;$a2007 :$bStudentlitteratur ,$c2007$e((Polen) )
*300  $a294, [2] s.  :$bill.  :$c23 cm
*650 4$aPlatsmarknadsföring
*650 4$aTurism
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aSocial geography
*650 4$aService marketing
*650 4$aTourist industry
*650 4$aPlace marketing
*697  $cMarknadsföring
*7001 $aEk, Richard,$d1968-$4edt
*7001 $aHultman, Johan ,$d1965-$4edt
*8520 $hQb
*8564 $uhttp://www.studentl itteratur.se/omslagsbild/artnr/32327-01/height/320/width/320/bild.jpg$yOmslagsbild
*950  $aMarknadsföring
*950  $aPlatsmarknadsföring
*950  $aTurism
*950  $aPlatsmarknadsföring$xmarknadsföring
*950  $aPlatsmarknadsföring
*950  $aTurism$xmarknadsföring
*950  $aDestinationsmarknadsföring
*950  $aPlatsmarknadsföring
*950  $aPlace marketing
*950  $aPlatsmarknadsföring
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.

Förlagsinformation: Boken handlar om hur platser paketeras och marknadsförs i syfte att attrahera besökare, företag och invånare. Den diskuterar hur platsers utformning allt oftare kan ses som ett resultat av kommersiella transaktioner av en mängd olika slag. Som en aspekt av detta urskiljs ett produktgörande av platser. Denna &"platsens kommersialisering&" är en ekonomisk process men den har även en rad materiella, etiska, kulturella, ekologiska och sociala aspekter. Platsens kommersialisering förändrar vårt sätt att vara i världen, våra relationer till andra människor och vår relation till naturen. Författarna vill bidra till en förståelse för hur platser skapas och förändras utifrån en kommersiell logik. Boken fokuserar därför på platsens produktion och konsumtion, dvs. hur, var, när, varför och av vem? Genom analyser av bl.a. städer, evenemang, museer och exotiska destinationer visar författarna hur platsens kommersialisering kan härledas till begrepp som intimitet, drömmar, död, sexualitet, makt och kontroll. Plats som produkt vänder sig till universitets- och högskolestudenter inom turism, samhällsplanering och geografi samt till yrkesverksamma inom dessa områden.

Pictures 
Omslagsbild
Documents 
Send to
IdStatusDue dateOwnerLocationShelf
 Available Konstfacks bibliotekMagasinQb