Konstfacks bibliotek

Datorspelandets dynamik : lekar och roller i en digital kultur
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Rd
Titel och upphov
  • Datorspelandets dynamik : lekar och roller i en digital kultur
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2007 (Polen)
Utgivningsår
  • 2007
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
  • 1. uppl.
Fysisk beskrivning
  • 256 s. : ill. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-04357-9
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00000894nam a2200289 a 4500
*00124798
*00520151021030855.9
*008070529s2007    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a978-91-44-04357-9
*035  $a(SE-LIBR)10455789
*035  $a(Ko)28669
*040  $aUilu$dMah$dNB$dSfi
*042  $9NB
*08204$a794.8$222/swe
*084  $aF724.5$2fiaf/2
*084  $aRdcb$2kssb/8
*24510$aDatorspelandets dynamik :$blekar och roller i en digital kultur /$cJonas Linderoth (red.)
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2007$e(Polen)
*300  $a256 s. :$bill. ;$c23 cm
*599  $aIndexeringslänk
*650 7$aDatorspel$xsociala aspekter$2sao
*650 7$aDatorspel$xpedagogiska aspekter$2sao
*650 7$aDatorspel$2sfit
*7001 $aLinderoth, Jonas,$d1970-$4edt
*841  $5Ko$ax  a$b0708074u    8   1001uu   0901128$e4
*852  $5Ko$bKo$hRd$lDAT
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Datorspel är en snabbt växande kulturform som har blivit ett självklart inslag i vår medievardag. Miljoner människor tillbringar mer tid i virtuella världar än vad de gör framför teven och datorspelsindustrin har sedan länge passerat filmindustrin i omsättning. Detta förändrade medielandskap för med sig nya socialisationsprocesser och nya estetiska möjligheter. Grundläggande mänskliga företeelser som lek och berättande anpassas till datorspelets format Förlagsinformation: Datorspel är en snabbt växande kulturform som har blivit ett självklart inslag i vår medievardag. Miljoner människor tillbringar mer tid i virtuella världar än vad de gör framför teven och datorspelsindustrin har sedan länge passerat filmindustrin i omsättning. Detta förändrade medielandskap för med sig nya socialisationsprocesser och nya estetiska möjligheter. Grundläggande mänskliga företeelser som lek och berättande anpassas till datorspelets format. Datorspelande blir en ny social praktik som är självklar för den växande generationen. Hur ska vi förstå dessa spelvärldar? Vad är datorspelande för typ av aktivitet? Dessa och många andra frågor kring datorspel och datorspelande behandlas i denna introduktion till kvalitativ forskning om datorspel. Datorspelandets dynamik vänder sig till dem som vill ha en djupare förståelse för datorspel som ny kulturform, t.ex. sociologer, studerande på medieutbildningar, spel- och interaktionsdesigners, blivande och verksamma lärare samt alla som jobbar med barn och ungdomskultur. &"Bidragen i denna bok synliggör och diskuterar en del av de aktiviteter som följer i spåren av den nya teknikens möjligheter. Dess ärende är att ge konkretion åt frågor om samspel mellan människor och digital teknik i dess olika framträdelseformer. Det är viktigt att på detta sätt få insikt i och kunskap om de möjligheter och dilemman som den digitala tekniken, liksom all tidigare kommunikationsteknik, bjuder.&" Ur förordet av professor Roger Säljö.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Utlånat16.05.2024Konstfacks bibliotek Rd