Mikromarc websearch

   
 
Bild och föreställning : om visuell retorik
Your basket is empty
Vis
Location
  • Br
Main Entry - Personal Name
Title Statement
  • Bild och föreställning : om visuell retorik
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Studentlitteratur , Lund ; 2004 : 2004 ((Danmark) )
  • 2004
  • Språk: Svenska.
SAB Classification Code
Physical Description
  • 197 s. : ill. : 25 cm
General Note
  • 2. tr., 2006
Subject - Topical Term
ISBN
  • 91-44-04259-0 :
Waiting
  • 0 (0)
*00001628nam a2200565 a 4500
*00124653
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2004    sw |||||     |00| 0 swe||
*020  $a91-44-04259-0  :$cSEK 407:00
*035  $a(Ko)28414
*040  $dNB
*084  $aBra
*084  $aIaa
*1001 $aWærn, Yvonne,$d1935-
*24510$aBild och föreställning :$bom visuell retorik  /$cYvonne Wærn, Rune Pettersson, Gary Svensson
*260  $aLund ;$a2004 :$bStudentlitteratur ,$c2004$e((Danmark) )
*300  $a197 s.  :$bill.  :$c25 cm
*500  $a2. tr., 2006
*650 4$aVisuell kommunikation
*650 4$aBildsemiotik
*650 4$aBildanalys (konst)
*7001 $aPettersson, Rune,$d1943-$4aut
*7001 $aSvensson, Gary,$d1961-$4aut
*8520 $hBr
*950  $aSemiotik
*950  $aBildsemiotik
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildsemiotik
*950  $aKonstanalys
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aSymboler
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildsemiotik
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aKommunikation
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aSkyltar
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildanalys
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aStilanalys (konst)
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aBildkommunikation
*950  $aVisuell kommunikation
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.

MTM:s talboksannotation: Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Slutligen ges några exempel på bildanvändning. Förlagsinformation: Hur förmedlas information genom bilder, hur förstår och tolkar vi dem? Om vi vill meddela oss via ett visuellt medium, hur gör vi då? Om vi vill använda bilder för olika ändamål, hur har man gjort, hur kan man göra? I var och en av dessa frågor finns många andra spörsmål som har att göra med teoretiska begrepp, analysmetoder och praktisk användning. Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Den tredje delen, slutligen, ger några exempel på bildanvändning. Här har vi valt reklam, informationsdesign och utbildning/inlärning. Boken vänder sig till mediestuderande av olika slag: blivande journalister, informatörer och medie- och kommunikationsstuderande, men även lärare, beteendevetare och andra som har intresse av bildens retorik.

Send to
IdStatusDue dateOwnerLocationShelf
 Available Konstfacks bibliotek Br