Hylla
Personnamn
Titel och upphov Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli : en bästsäljare
Uniform titel It's not how good you are, it's how good you want to be. . Svenska
Utgivning, distribution etc. Bromberg , Stockholm ; 2005 : cop. 2005 ((Italien) )
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning 127, [1] s. : ill. (vissa i färg) : 18 cm
Anmärkning: Allmän
Term
ISBN 91-85251-34-8 91-85251-34-8
Antal i kö:
*00001148nam a2200361 a 4500
*00124046
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2005 sw ||||| |00| 0 swe||
*020 $a91-85251-34-8
*020 $a91-85251-34-8
*035 $a(Ko)27746
*040 $dLGEN$dNB
*0410 $aswe$heng
*084 $aDokb
*1001 $aArden, Paul
*2401 $aIt's not how good you are, it's how good you want to be. .$lSvenska
*24510$aInte hur bra du är utan hur bra du vill bli :$ben bästsäljare /$cav Paul Arden ; [textbearbetning: Johan van der Schoot ...]
*260 $aStockholm ;$a2005 :$bBromberg ,$ccop. 2005$e((Italien) )
*300 $a127, [1] s. :$bill. (vissa i färg) :$c18 cm
*500 $aTitel från omslag
*650 4$aFramgång
*650 4$aSjälvförverkligande
*650 4$aSelf-actualization (Psychology)
*650 4$aSuccess
*697 $cPersonlig utveckling och träning
*7001 $aSchoot, Johan van der$4edt
*8520 $hDok
*950 $aLevnadskonst
*950 $aFramgång
*950 $aPersonlig utveckling
*950 $aFramgång
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Författaren, verksam i reklambranschen, ger här råd och tips om hur man når framgång i yrkeslivet, gör det otänkbara tänkbart och det omöjliga möjligt. Annotation supplied by BTJ Sverige AB
Varför strävar vi efter perfektion när medelmåttighet är allt som krävs? 10 Så, hur bra vill du vara? 12 Du kan uppnå det ouppnåeliga 17 "Jag vill bli lika känd som Persil Automatic" 18 Varför klassens ljus sällan lyckas i livets skola? 20 GRUNDPRINCIPERNA Drivkraft 24 Jaga inte beröm. Sök kritik 26 Det är mitt fel 28 Du äger inte dina idéer 30 Vänta inte på nästa tillfälle. Det är det här som är tillfället 32 Överdriv det positiva 34 Undvik det negativa 35 Det är ditt budskap som ska synas. Inte du själv 36 Ge inga löften du inte kan hålla 38 Vad vill kunden ha? 40 Vad göra när kunden säger nej? 42 Ett nej behöver inte betyda nej 44 Om det inte går, gör det i alla fall 46 OM INTE KAN USA ETT PROBLEM BEROR DET PÅ ATT DU FÖLJER SPELREGLERNA Den som inte gör några misstag, gör ingenting 50 "Misslyckas, misslyckas igen. Misslyckas bättre." 52 Det är fel att ha rätt 54 Det är rätt att ha fel 56 Var inte rädd för fåniga idéer 58 BRED PÅ LITE Spela dina kort rätt 64 Det handlar inte om vad du kan 66 Utan om vem du känner 67 Håll inget tal. Ge en föreställning 68 Att få sparken kan vara bra för karriären 70 OCH NU BUR DET REKLAM Att göra en form är att ha en idé 74 Utgå från den svagaste punkten när du gör din annons 78 En enkel skiss säljer idén bättre än en alltför genomarbetad 80 Om du kör fast, byt penna 82 Medarbetare blir aldrig bättre än vad du är 84 Var inte rädd för att arbeta med de bästa 86 Lämna reklamen 88 Försök inte vinna priser 90 DU BEHÖVER INTE VARA KREATIV FÖR ÄTT VARA KREATIV Hur du gör ditt företag framgångsrikt 94 Hur en projektledare kan göra underverk 98 Hur en produktionsledare kan göra underverk 99 Hur en medieplanerare kan göra underverk 101 NYA UTMANINGAR Vad betyder "kreativt"? 104 Hur du ökar din träffsäkerhet 106 AVSLUTANDE FUNDERINGAR Min bästa stund 114 Från predikstolen 118 Livets kreativa cirkel 120 Kloka ord 122