Konstfacks bibliotek

   
Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Aefe
Personnamn
Titel och upphov
  • Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur , Lund : 2005 (Lund : Studentlitteratur)
Utgivningsår
  • 2005
  • Språk: Svenska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 208 s. : 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 2. tr., 2005
Term
ISBN
  • 91-44-03615-9
  • 91-44-03615-9
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001079nam a2200361 a 4500
*00122796
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2005    sw ||||e     |00| 0 swe c
*020  $a91-44-03615-9
*020  $a91-44-03615-9
*035  $a(Ko)26235
*040  $dUilu$dNB
*084  $aAefe
*084  $aEa-c
*1001 $aStukát, Staffan,$d1951-
*24510$aAtt skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap  /$cStaffan Stukát
*260  $aLund  :$bStudentlitteratur ,$c2005$e(Lund  :$fStudentlitteratur)
*300  $a208 s.  :$c23 cm
*500  $a2. tr., 2005
*650 4$aUtbildningsvetenskap
*650 4$aExamensarbete
*650 4$ahögskolan
*650 4$aUppsatsskrivning
*8520 $cAefe
*950  $aProblemformulering vid uppsatsskrivning
*950  $aUppsatsskrivning
*950  $aPedagogisk forskning
*950  $aUtbildningsvetenskap
*950  $aExamensarbete
*950  $aExamensarbete$xpedagogisk metodik$xhögskolan$xhögskolan
*950  $aUtbildning
*950  $aUtbildningsvetenskap$xforskning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

TPB:s talboksannotation: I boken beskrivs hur den utbildningsvetenskapliga forskningen och rapporteringen ser ut. Områden som tas upp är: Att utforma den inledande undersökningsplanen, Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning, Val av metod och undersökningsgrupp, Forskarens statistiska grundbegrepp m.m. Förlagsinformation: Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom det utbildningsvetenskapliga området? Vilka vanliga metoder, regler och konventioner finns?Forskningsmetodik som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande och som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet ingår i alla högskoleutbildningar. Trots att likheterna för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete är stora, skiljer sig olika discipliner på universitetet åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Boken försöker beskriva hur just den utbildningsvetenskapliga forskningen och rapporteringen ser ut.Ur bokens innehåll:Att utforma den inledande undersökningsplanenAtt söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskningVal av metod och undersökningsgruppForskarens statistiska grundbegreppUndersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkterRedovisningen av uppsatsen på ett slutseminariumBoken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver C- och D-uppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Aefe