Hylla
Personnamn
Titel och upphov Lek äger rum : planering för barn och ungdomar
Utgivning, distribution etc. Formas , Stockholm : 2006
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Term
ISBN 91-540-5957-7 91-540-5957-7
Antal i kö:
*00000627nam a22002297a 4500
*00122629
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2006 sw ||||e |000 0|swe c
*020 $a91-540-5957-7
*020 $a91-540-5957-7
*035 $a(Ko)26043
*040 $dMah
*084 $aRddf
*1001 $aLenninger, Anna
*24510$aLek äger rum :$bplanering för barn och ungdomar /$cAnna lenninger och Titti Olsson
*260 $aStockholm :$bFormas ,$c2006
*300 $a240 s. :$bfärg ill.
*650 4$aLek platser
*650 4$adesign och konstruktion
*7001 $aOlsson, Titti$4aut
*8520 $cRd
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
7 VAD ÄR BRA FÖR BARN? 13 UT OCH LEK! 14 Leken behöver sitt landskap 21 Hästhagens gård ger rum för vidlyftig lek 30 Barn söker meningsfulla platser 42 Kojan är barnets frizon 46 Kojan öppnar planerarens ögon 51 Lek är att föra in kaos i ordnade system 59 Fria barn i fria kroppar 65 LEKPLATSENS NYA KLÄDER 66 Vada fri lek? 75 Svensk standard för lekplatser 78 Ayers Rock - ett komplicerat fall 80 När barnens ordning får råda 87 Än lever parkleken 96 Djuren lockar flickorna 100 Upp, över och ner - upp, över och ner 106 Tufsen & Huvudet - två lekskulpturer 110 Barnen blir turister i sin egen stad 120 Halmstad utvecklar med stock och sten 130 Hela staden ska vara lekbar 136 I huvudet på en arkitekt 144 Tarzan och Jane med blåsor i händerna 150 Lek-sand 155 NÄR BARN OCH UNGDOMAR FÅR VARA MED I PLANERINGEN 156 Davids kamp mot Goliat 168 Barn är känsliga som fladdermöss 179 Som man frågar får man svar 186 När Brikenda mötte skolchefen 201 Grabben som hade en idé 218 På och bakom scenen 229 Gatsmart 233 GUNGA GUNGBRÄDA 237 MER ATT LÄSA