Mikromarc websearch

   
 
Den svårfångade reflektionen
Your basket is empty
Vis
Location
  • Doe
Main Entry - Personal Name
Title Statement
  • Den svårfångade reflektionen
Publication, Distribution, etc. (Imprint)
  • Studentlitteratur, Lund : 2005 (Lund : Studentlitteratur)
  • 2005
  • Språk: Svenska.
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Physical Description
  • 196 s., [4] pl.-s. i färg : ill. ; 23 cm
General Note
  • 2. tr., 2006 ; 3 tr., 2008 ; 10. tr., 2013 ; 14. tr., 2014
Subject - Topical Term
ISBN
  • 91-44-03700-7
  • 978-91-44-03700-4
Waiting
  • 0 (0)
*00001243nam a2200385 a 4500
*00122458
*00520170209030844.3
*008050309s2005    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a91-44-03700-7
*020  $a978-91-44-03700-4
*035  $a(SE-LIBR)9836649
*035  $a(Ko)25856
*040  $aUilu$dNB
*042  $9NB
*08204$a153.4$222/swe
*084  $aDoeba$2kssb/7
*1001 $aEmsheimer, Peter,$d1945-
*24514$aDen svårfångade reflektionen /$cPeter Emsheimer, Hasse Hansson, Thomas Koppfeldt
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2005$e(Lund :$fStudentlitteratur)
*300  $a196 s., [4] pl.-s. i färg :$bill. ;$c23 cm
*500  $a2. tr., 2006 ; 3 tr., 2008 ; 10. tr., 2013 ; 14. tr., 2014
*650 2$aThinking
*650 7$aTänkande$2sao
*650 0$aThought and thinking
*7001 $aHansson, Hasse,$d1940-2019
*7001 $aKoppfeldt, Thomas,$d1947-
*852  $5Ko$bKo$hDoe$lEMS
*950  $aTanken$uTänkande
*950  $aMindmapping$wh$uTänkande
*950  $aMinnet$wh$uTänkande
*950  $aPerception$uTänkande
*950  $aKoncentration$wh$uTänkande
*950  $aKritiskt tänkande$wh$uTänkande
*950  $aOmdöme$wh$uTänkande
*950  $aResonerande (psykologi)$wh$uTänkande
^
No reviews exists for this book.
Click here to be the first to write a review.

MTM:s talboksannotation: Vad är skillnaden mellan att fundera och att reflektera? Förf.:na söker i boken svar på frågan om reflektionens innebörd och hur den kan bidra till att människor bättre kan hantera tänkbara frågeställningar och problem de ställs inför. Förlagsinformation: Vilken är skillnaden mellan att fundera och att reflektera? Författarna till denna bok söker svar på frågan om reflektionens innebörd och hur den kan bidra till att människor bättre kan hantera tänkbara frågeställningar och problem de ställs inför. Den reflekterande verksamheten kan liknas vid en detektivs arbete med att avtäcka ett brottsligt sammanhang. Förövaren döljer sig, gömmer sig och spelar detektiven ständiga spratt. Förövaren i detta sammanhang är de livets nycker som försvårar och förhindrar förståelsen av vår existens och möjligheterna att nå våra mål. Detektiven rör sig på en slingrande väg utan att veta vem som är förövaren och kanske inte ens vilket brott som utreds. En central del av reflektionen utgörs av att hantera skillnader. I boken berörs likheter och skillnader inom och mellan olika uttrycksformer bilder, berättelser, drama, dans och det verbala blir en del av reflektionen. Bitarna ska passas ihop och vi måste bryta upp dem gång på gång för att finna andra kombinationer med vars hjälp vi får syn på vårt sammanhang på nya sätt. Reflektion är ett pussel som läggs inte bara en gång, utan som bryts upp och läggs om gång på gång. Den svårfångade reflektionen vänder sig särskilt till högskolelärare och studerande, som i skilda sammanhang ständigt möts av krav på reflektion. Boken syftar till att fylla tomrummet efter uteblivna beskrivningar av vad reflektion egentligen innebär. I sin helhet ger den exempel på reflekterande processer och försöker trots att reflektionen är så svårfångad närma sig metoder för hur en människas reflektion kan utvecklas och bli mer medveten och därmed ge henne makten över sitt tänkande. Inledningskapitlet finns att läsa under länken &"Ladda ner&" till höger.

Send to
IdStatusDue dateOwnerLocationShelf
 Available Konstfacks bibliotekMagasinDoe
 Available Konstfacks bibliotek Doe
 Available Konstfacks bibliotekMagasinDoe