Location
Title Statement Elever som behöver stöd men får för lite
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Myndigheten för skolutveckling Liber, [distributör] , Stockholm : 2005
SAB Classification Code
Physical Description
Series Statement/Added entry--Title
Subject - Topical Term
Added Entry - Corporate Name
Electronic Location and Access http://www.skolutve ckling.se /publikationer/publ/main?uri=scam%3A%2F%2Fpubl%2F365&cmd=download
ISBN 91-85128-71-6 91-85128-71-6
Waiting
*00000947nam a2200277 a 4500
*00122210
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2005 sw e 000 0 swe c
*020 $a91-85128-71-6
*020 $a91-85128-71-6
*035 $a(Ko)25585
*040 $dUilu
*084 $aEu-c
*24510$aElever som behöver stöd men får för lite
*260 $aStockholm :$bMyndigheten för skolutveckling$bLiber, [distributör] ,$c2005
*300 $a55 s.
*440 $aRapport (Myndigheten för skolutveckling) ;$v3
*650 4$aElever med särskilda behov
*650 4$aSverige
*7101 $aMyndigheten för skolutveckling$4oth
*8520 $cE
*8564 $uhttp://www.skolutve ckling.se /publikationer/publ/main?uri=scam%3A%2F%2Fpubl%2F365&cmd=download
*910 $aSkolverket $uMyndigheten för skolutveckling
*910 $aSverige.
*910 $aMyndigheten för skolutveckling$uMyndigheten för skolutveckling
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
TPB:s talboksannotation: Vilka elever får inte det stöd de har rätt till? Vad kan det bero på och hur kan det förstås i ett större sammanhang? I rapporten har tio skolors arbete granskats. I studien görs också jämförelser med perspektiv från forskning i andra länder när det gäller frågor som olika skolkulturer, skolors språkbruk och arbetet med utagerande elever.
Förord 5 Sammanfattning 6 Inledning 9 De föregående studierna 9 Föreliggande studie 10 Del 1: Bakgrund 12 Rätten till särskilt stöd i styrdokumenten 12 Kunskapsläget inom området 12 Särskilt stöd som specialundervisning eller specialpedagogisk verksamhet 15 Del 2: Resultaten: De tio skolorna 17 Del 3: Resultat, slutsatser och diskussion 32 Kartläggningsschema 32 Analys av intervjuerna på de tio skolorna 39 Sammanfattande kommentarer och diskussion 46 Summary 50 Referenser 54