Konstfacks bibliotek

The Werkbund : design theory and mass culture before the First World War
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • DESIGN & KONSTHANTVERK - Ih
Personnamn
Titel och upphov
  • The Werkbund : design theory and mass culture before the First World War
Utgivning, distribution etc.
  • Yale Univ. Press , New Haven : 1996
Utgivningsår
  • 1996
  • Språk: Engelska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • vii, 262 s. : ill.
Anmärkning: Bibliografi etc.
  • S. 249-258: Bibliografi
Anmärkning: Innehåll
  • hum
Institutionsnamn
Term
ISBN
  • 0-300-06898-0 :
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002587nam a22009497a 4500
*00122171
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s1996    xxu    |      000 0 eng c
*020  $a0-300-06898-0  :$c£40.00 : CIP entry (Sep.)
*035  $a(Ko)25541
*040  $dS
*084  $aIa:oa
*084  $aBf-faz Deutscher Werkbund
*084  $aIh-fa.5
*1001 $aSchwartz, Frederic J.
*24514$aThe Werkbund :$bdesign theory and mass culture before the First World War  /$cFrederic J. Schwartz
*260  $aNew Haven  :$bYale Univ. Press ,$c1996
*300  $avii, 262 s.  :$bill.
*504  $aS. 249-258: Bibliografi
*505  $ahum
*61024$aDeutscher Werkbund
*650 4$aDesign
*650 4$aArkitektur
*650 4$a1910-talet
*650 4$aTyskland
*650 4$aDesignteori
*650 4$aKonsthantverk
*650 4$a1910-talet
*650 4$aTyskland
*650 4$aKulturanalys
*650 4$a1910-talet
*650 4$aTyskland
*697  $cKonsthantverk Tyskland Modern Tid
*697  $cKonst Allmänt Sociologi
*8520 $cDESIGN & KONSTHANTVERK - Ih
*950  $aArkitektur och litteratur
*950  $aArkitektur
*950  $aArkitekturdetaljer
*950  $aArkitektur
*950  $aBarockarkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aBuddhistisk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aIslamisk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aExpressionism (arkitektur)
*950  $aArkitektur
*950  $aFuturism (arkitektur)
*950  $aArkitektur
*950  $aGotisk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aGrekisk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aIndustriarkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aJudisk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aJugendarkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aKubism (arkitektur)
*950  $aArkitektur
*950  $aKyrkoarkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aMilitärarkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aModernism (arkitektur)
*950  $aArkitektur
*950  $aNygotik (arkitektur)
*950  $aArkitektur
*950  $aPostmodernism (arkitektur)
*950  $aArkitektur
*950  $aRomansk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aRomersk arkitektur
*950  $aArkitektur
*950  $aByggnader
*950  $aArkitektur$xdesign och konstruktion
*950  $aByggnadskonst
*950  $aArkitektur
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

During the period before World War I, the German Werkbund was at the center of attempts to forge new theories of architecture and design in light of the momentous technological and economic developments of modernity. In this fascinating book, Frederic J. Schwartz explores the ideological and aesthetic positions at the core of debates that embroiled the prominent architects, critics, sociologists, economists, and politicians who had united in the Werkbund during this pivotal era.

Taking the Werkbund out of the shadow of 1920s developments in architecture and design that have received more attention, Schwartz casts new light on this earlier historical movement. He shows that the concerns of the group went far beyond aesthetics, as design became a major testing ground for a new self-consciousness about the effects of consumerism and commodification in modern culture. Schwartz explores how a theoretical dialogue developed between the Werkbund and sociologists such as Georg Simmel and Werner Sombart, how economists' ideas about the cultural nature of the consumer market led to an ill-fated call for the development of "types," and how a group of "individualists" within the organization developed an opposing position by taking into account changes in copyright and trademark laws that had begun to govern the economic use of visual form in quite concrete ways. It is to the debates in and around the Werkbund, Schwartz asserts, that we must look to find important roots of the mass culture theory associated with Walter Benjamin, Theodor Adorno, and other thinkers of the Frankfurt School.

  • p. vi
  • p. 1
    • p. 13
    • p. 18
    • p. 26
    • p. 44
    • p. 61
    • p. 75
    • p. 82
    • p. 96
    • p. 106
    • p. 121
    • p. 147
    • p. 151
    • p. 164
    • p. 192
  • p. 213
  • p. 223
  • p. 249
  • p. 259
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek DESIGN & KONSTHANTVERK - Ih