Konstfacks bibliotek

Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Br
Personnamn
Titel och upphov
  • Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur , Lund : 2006 (Danmark)
Utgivningsår
  • 2006
  • Språk: Svenska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 179 s. : ill. : 25 cm
Term
ISBN
  • 91-44-04294-9
  • 91-44-04294-9
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001728nam a2200601 a 4500
*00122028
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2006    sw ||||e     |00| 0 swe c
*020  $a91-44-04294-9
*020  $a91-44-04294-9
*035  $a(Ko)25378
*040  $dUilu$dNB
*084  $aBra
*084  $aIaa
*1001 $aHansson, Hasse,$d1940-2019
*24510$aSeendets språk :$bexempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori  /$cHasse Hansson, Sten-Gösta Karlsson, Gert Z Nordström
*260  $aLund  :$bStudentlitteratur ,$c2006$e(Danmark)
*300  $a179 s.  :$bill.  :$c25 cm
*650 4$aVisuell kommunikation
*650 4$aBildanalys (konst)
*650 4$aBildsemiotik
*7001 $aKarlsson, Sten-Gösta,$d1934-$4aut
*7001 $aNordström, Gert Z.,$d1931-$4aut
*8520 $cBr
*900  $aGZN$dsign.
*900  $a1931-
*900  $aGZN
*900  $a1931-
*950  $aSemiotik
*950  $aBildsemiotik
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildsemiotik
*950  $aKonstanalys
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aSymboler
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildsemiotik
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aKommunikation
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aSkyltar
*950  $aVisuell kommunikation
*950  $aBildanalys
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aStilanalys (konst)
*950  $aBildanalys (konst)
*950  $aBildkommunikation
*950  $aVisuell kommunikation
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Förf.:na behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. Förlagsinformation: Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken vetenskapen om tecken och kommunikation är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Utlånat08.05.2024Konstfacks bibliotekMagasinBr
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Br