Location
Main Entry - Personal Name
Title Statement Konstsamtal, samtalskonst
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Cura, Stockholm : 2005 (Lettland)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Physical Description 59 s. : ill. (vissa i färg) ; 21 cm
Subject - Topical Term
Supplement/Special Issue Entry Sinnebilder 2006 IMP10250811
ISBN
Waiting
*00001504nam a22004457a 4500
*00121808
*00520151128031003.0
*008050831s2005 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a91-89091-37-X (inb.)
*035 $a(SE-LIBR)9967910
*035 $a(Ko)25107
*040 $aLGEN$dNB
*042 $9NB$9SKvB
*08204$a700.71$223/swe
*084 $aIa$2kssb/7
*084 $aDokb$2kssb/7
*084 $aEabi$2kssb/7
*1001 $aSkoglund, Elisabet,$d1950-
*24510$aKonstsamtal, samtalskonst /$cElisabet Skoglund ; [linjeteckningar: Elisabet Skoglund]
*260 $aStockholm :$bCura,$c2005$e(Lettland)
*300 $a59 s. :$bill. (vissa i färg) ;$c21 cm
*650 7$aKonstpedagogik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konstpedagogik
*650 7$aPersonlig utveckling$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Personlig%20utveckling
*650 7$aSamtalsmetodik $2sao$0164700
*650 7$aKonst$xpedagogiska aspekter$2sao
*650 0$aMaturation (Psychology)
*650 0$aArt$xStudy and teaching
*7700 $aSinnebilder$d2006$wIMP10250811
*852 $5Ko$bKo$cKONST -$hIa$lSKO
*950 $aIdentitetsutveckling$uPersonlig utveckling
*950 $aSjälvutveckling$uPersonlig utveckling
*950 $aFramgång$uPersonlig utveckling
*950 $aLivsföring$uPersonlig utveckling
*950 $aVälbefinnande$uPersonlig utveckling
*950 $wh$aMotiverande samtal$uSamtalsmetodik
*950 $aKonstförmedling$uKonstpedagogik
*950 $aKonstbildning$uKonstpedagogik
*950 $aPedagogik$wg$uKonstpedagogik
*950 $aBildpedagogik$uKonstpedagogik
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Förlagsinformation: Hur kan konsten stimulera vår kreativitet och vårt tänkande? Elisabet Skoglund har skrivit en bok om hur man genom att samtal om konst kan få möjlighet att bättre förstå sig själv och andra. Konstsamtalets förhållningssätt är undersökande och reflekterande. Så här säger Olle Granath i sitt förord: Det är knappast fråga om att ta till överord om jag påstår att den här boken handlar om något av det viktigaste son finns, nämligen det goda samtalet. Betydelsen av detta goda samtal har bara ökat som en följd av det våldsamma informationsflöde vi lever mitt i. Ibland kan det finnas anledning att fråga sig om inte det goda samtalet borde räknas in i de utrotningshotade arterna i vår värld Elisabet Skoglund kallar sin pedagogik för Processpedagogik just för att den fokuserar på processen och inte på resultatet. Därför kan bokens konkreta handledning med modeller och exempel användas och utformas på olika sätt beroende på i vilket sammanhang den används.
Förord 7 Inledning 8 Kapitel 1 Övergångsområdet 10 Den lekande människan är en kreativ människa Kapitel 2 Pedagogik - inte terapi 14 Kapitel 3 Alternativ pedagogik 17 Kapitel 4 Processpedagogik 21 Konstsamtalens Processpedagogik 22 Kapitel 5 Det goda samtalet 24 Kapitel 6 Formen 27 Kapitel 7 Beskrivning 33 När vi berättar vad vi ser upptäcker vi mer Kapitel 8 Filosofiska samtal 39 Kapitel 9 Konstsamtal 41 Myter 41 Albertus Pictor och Jona 44 Vad är Tid? 51 Litteraturförteckning 57 Tidigare produktion 59