Konstfacks bibliotek

Konstsamtal, samtalskonst
Komihåglistan är tom
Vis
Lukk
  • Konstsamtal, samtalskonst
Hylla
  • KONST - Ia
Personnamn
Titel och upphov
  • Konstsamtal, samtalskonst
Utgivning, distribution etc.
  • Cura, Stockholm : 2005 (Lettland)
Utgivningsår
  • 2005
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 59 s. : ill. (vissa i färg) ; 21 cm
Term
Supplement/Specialnummer
  • Sinnebilder 2006 IMP10250811
ISBN
  • 91-89091-37-X (inb.)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001504nam a22004457a 4500
*00121808
*00520151128031003.0
*008050831s2005    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a91-89091-37-X (inb.)
*035  $a(SE-LIBR)9967910
*035  $a(Ko)25107
*040  $aLGEN$dNB
*042  $9NB$9SKvB
*08204$a700.71$223/swe
*084  $aIa$2kssb/7
*084  $aDokb$2kssb/7
*084  $aEabi$2kssb/7
*1001 $aSkoglund, Elisabet,$d1950-
*24510$aKonstsamtal, samtalskonst /$cElisabet Skoglund ; [linjeteckningar: Elisabet Skoglund]
*260  $aStockholm :$bCura,$c2005$e(Lettland)
*300  $a59 s. :$bill. (vissa i färg) ;$c21 cm
*650 7$aKonstpedagogik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konstpedagogik
*650 7$aPersonlig utveckling$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Personlig%20utveckling
*650 7$aSamtalsmetodik$2sao$0164700
*650 7$aKonst$xpedagogiska aspekter$2sao
*650 0$aMaturation (Psychology)
*650 0$aArt$xStudy and teaching
*7700 $aSinnebilder$d2006$wIMP10250811
*852  $5Ko$bKo$cKONST -$hIa$lSKO
*950  $aIdentitetsutveckling$uPersonlig utveckling
*950  $aSjälvutveckling$uPersonlig utveckling
*950  $aFramgång$uPersonlig utveckling
*950  $aLivsföring$uPersonlig utveckling
*950  $aVälbefinnande$uPersonlig utveckling
*950  $wh$aMotiverande samtal$uSamtalsmetodik
*950  $aKonstförmedling$uKonstpedagogik
*950  $aKonstbildning$uKonstpedagogik
*950  $aPedagogik$wg$uKonstpedagogik
*950  $aBildpedagogik$uKonstpedagogik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Hur kan konsten stimulera vår kreativitet och vårt tänkande? Elisabet Skoglund har skrivit en bok om hur man genom att samtal om konst kan få möjlighet att bättre förstå sig själv och andra. Konstsamtalets förhållningssätt är undersökande och reflekterande. Så här säger Olle Granath i sitt förord: Det är knappast fråga om att ta till överord om jag påstår att den här boken handlar om något av det viktigaste son finns, nämligen det goda samtalet. Betydelsen av detta goda samtal har bara ökat som en följd av det våldsamma informationsflöde vi lever mitt i. Ibland kan det finnas anledning att fråga sig om inte det goda samtalet borde räknas in i de utrotningshotade arterna i vår värld Elisabet Skoglund kallar sin pedagogik för Processpedagogik just för att den fokuserar på processen och inte på resultatet. Därför kan bokens konkreta handledning med modeller och exempel användas och utformas på olika sätt beroende på i vilket sammanhang den används.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek KONST / ART - Ia
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinKONST / ART - Ia
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinKONST / ART - Ia