Konstfacks bibliotek

Resumé [Tidskrift ] : nyhetstidningen om medier och marknadskommunikation
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • TIDSKRIFTER
Titel och upphov
  • Resumé [Tidskrift ] : nyhetstidningen om medier och marknadskommunikation
Varianttitel
  • Resumé torsdag.
  • 1996:jan.-feb.
  • Resumé måndag.
  • 1996:jan.-feb.
Tidigare titel
  • Resumé : utgiven av Annonsbyråernas förening 1957-1960:2
  • Resumé : AF:s tidning / Annonsbyråernas förening 1960:3-1968:5
  • Resumé : SRF:s tidning / Svenska reklambyråförbundet 1968:6/7-1977:13
  • Resumé : utges av Sveriges reklambyråförbund 1977:14-1980:6/7
  • Resumé : tidningen för reklam och marknadsföring 1980:8-1985:7
  • Resumé : reklam- och mediatidningen 1986-1988
  • Resumé : nyhetstidning om reklam, information, medier 1990-1995:10
  • Resumé : nyhetstidning för oss som jobbar med medier, reklam, information 1995:13-1996:16
  • Resumé : nyhetstidning för oss som jobbar med medier, reklam och marknadskommunikation 1998-2000:42
  • Resumé : nyhetstidningen om medier och marknadskommunikation 2000:47-
Förkortad titel
  • Resumé
Nyckeltitel
  • Resumé (Stockholm. Print)
Oformaterad beståndsuppgift - Huvudpublikation
  • Endast löpande årgång
Utgivning, distribution etc.
  • Auktoriserade annonsbyråers förening Annonsbyråernas förening Stockholm ; Sveriges reklamförbunds förlags AB Bonniers affärsinformation Resumé förlag AF förlags AB Fackpressförlaget Affärsförlaget , 1950 ; Sammanfattad utgivningstid : 1950-
Utgivningsår
  • 1994
  • Språk: Svenska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 30 cm
Nuvarande utgivningsfrekvens
  • 40 nr/år
Anmärkning: Allmän
  • Varierande undertitel under hela utgivningstiden, även angivna undertitlar har variationer
  • 1968-1989 med varierande utgivaruppgift
  • Bilaga 1986-1988: Nyhetsresumé
  • Bilaga 1992-1996: Resumé direkt : tidningen för direktkommunikation
  • Bilaga 1993: Focus (3 nr)
  • Bilaga 1999-2000: Resumé karriär (1 nr/år)
Anmärkning: Bibliografi etc.
  • Årsvisa innehållsregister 1969-1970
Anmärkning: Numrering och utgivning
  • Till vissa nr 1993-1994 hör en bilaga kallad "Sektion 2". Sektionen utgörs omväxlande av Resumé marknad, Resumé direkt, Resumé information och Resumé dagspress. Till 1993:10-11 hör även en ytterligare bilaga kallad "Sektion 3". 1993:10 av denna utgörs av Resumé fackpress och 1993:11 av Focus.
  • 1996 utkom två st 1996:4, en daterad 1996-01-22 och en 1996-01-25
Term
Institutionsnamn
Uniform titel
  • Nyhetsresumé
  • Resumé direkt
  • Resumé marknad
  • Resumé information
  • Resumé dagspress
  • Resumé fackpress
  • Resumé karriär
  • Resumé torsda
  • Resumé månda
Annat medium
  • Resumé (Stockholm. Online)
  • ISSN 1402-4950
Efterföljande titel
  • Focus (Stockholm. 1994) ISSN 1400-660X
Elektronisk adress och åtkomst (URI)
  • http://www.resume.se/index.html Tidskriftens hemsida
  • http://www.mediearkivet.se/mediearkivet/sok/login.html Mediearkivet
  • http://skolan.presstext.prb.se PressText
ISSN
  • 0036-1887
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00004985nam a2201021 ar4500
*00120689
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824m19949999sw zrfp|      0   b0swe||
*022  $a0036-1887
*035  $a(Ko)23548
*084  $aQbm(p)
*084  $aQbm-c(p)
*084  $aBs-c(p)
*2100 $aResumé
*222 0$aResumé$b(Stockholm. Print)
*24510$aResumé$h[Tidskrift ] :$bnyhetstidningen om medier och marknadskommunikation
*2461 $aResumé torsdag.
*2461 $a1996:jan.-feb.
*2461 $aResumé måndag.
*2461 $a1996:jan.-feb.
*24700$aResumé :$butgiven av Annonsbyråernas förening$f1957-1960:2
*24700$aResumé :$bAF:s tidning / Annonsbyråernas förening$f1960:3-1968:5
*24700$aResumé :$bSRF:s tidning / Svenska reklambyråförbundet$f1968:6/7-1977:13
*24700$aResumé :$butges av Sveriges reklambyråförbund$f1977:14-1980:6/7
*24700$aResumé :$btidningen för reklam och marknadsföring$f1980:8-1985:7
*24700$aResumé :$breklam- och mediatidningen$f1986-1988
*24700$aResumé :$bnyhetstidning om reklam, information, medier$f1990-1995:10
*24700$aResumé :$bnyhetstidning för oss som jobbar med medier, reklam, information$f1995:13-1996:16
*24700$aResumé :$bnyhetstidning för oss som jobbar med medier, reklam och marknadskommunikation$f1998-2000:42
*24700$aResumé :$bnyhetstidningen om medier och marknadskommunikation$f2000:47-
*260  $aStockholm ;$a1950 ;$aSammanfattad utgivningstid :$bAuktoriserade annonsbyråers förening$bAnnonsbyråernas förening$bSveriges reklamförbunds förlags AB$bBonniers affärsinformation$bResumé förlag$bAF förlags AB$bFackpressförlaget$bAffärsförlaget ,$c1950-
*300  $c30 cm
*310  $a40 nr/år
*3620 $a[Årg. 1](1950):nr 1-årg. 6(1955):nr 5 ; årg. 7(1956):mars-juni ; årg. 8(1957):nr 1-årg. 31(1980):nr 6/7 ; årg. 31(1980):8-årg. 39(1988):3 ; årg. 39(1988):nr 4-årg. 47(1996):nr 4 ; 1996-01-29--1996-02-22 ; årg. 47(1996):nr 9-årg. 51(2000):nr 46 ; årg. 51(2000):47-
*500  $aVarierande undertitel under hela utgivningstiden, även angivna undertitlar har variationer
*500  $a1968-1989 med varierande utgivaruppgift
*500  $aBilaga 1986-1988: Nyhetsresumé
*500  $aBilaga 1992-1996: Resumé direkt : tidningen för direktkommunikation
*500  $aBilaga 1993: Focus (3 nr)
*500  $aBilaga 1999-2000: Resumé karriär (1 nr/år)
*504  $aÅrsvisa innehållsregister 1969-1970
*515  $aTill vissa nr 1993-1994 hör en bilaga kallad "Sektion 2". Sektionen utgörs omväxlande av Resumé marknad, Resumé direkt, Resumé information och Resumé dagspress. Till 1993:10-11 hör även en ytterligare bilaga kallad "Sektion 3". 1993:10 av denna utgörs av Resumé fackpress och 1993:11 av Focus.
*515  $a1996 utkom två st 1996:4, en daterad 1996-01-22 och en 1996-01-25
*650 4$aReklam
*650 4$aperiodika
*650 4$aSverige
*650 4$aMassmedia
*650 4$aperiodika
*650 4$aSverige
*650 4$aReklam i pressen
*650 4$aperiodika
*650 4$aSverige
*697  $cReklam PR Public Relations Sverige Periodica
*7101 $aAnnonsbyråernas förening
*7101 $aåernas förening$4pbl
*7101 $aSveriges reklamförbund$4pbl
*7300 $aNyhetsresumé
*7300 $aResumé direkt
*7300 $aResumé marknad
*7300 $aResumé information
*7300 $aResumé dagspress
*7300 $aResumé fackpress
*7300 $aResumé karriär
*7300 $aResumé torsda
*7300 $aResumé månda
*7761 $tResumé (Stockholm. Online)
*776  $x1402-4950
*78501$tFocus (Stockholm. 1994)$x1400-660X
*8520 $cTIDSKRIFTER
*8564 $uhttp://www.resume.se/index.html$yTidskriftens hemsida
*8564 $uhttp://www.mediearkivet.se/mediearkivet/sok/login.html$yMediearkivet
*8564 $uhttp://skolan.presstext.prb.se$yPressText
*866  $zEndast löpande årgång
*910  $aSveriges reklambyråförbund$uSveriges reklamförbund$wa
*910  $aSvenska auktoriserade annonsbyråers förening$uAnnonsbyråernas förening$wa
*910  $aSvenska reklambyråförbundet$uAnnonsbyråernas förening$wb
*910  $aFörbundet för art, bild, copy och design$uSveriges reklamförbund$wa
*910  $aReklamförbundet$uSveriges reklamförbund
*910  $aAuktoriserade annonsbyråers förening$uAnnonsbyråernas förening
*910  $aAdvertising Association of Sweden$nEngelska$uSveriges reklamförbund$wi
*910  $aSwedish Association of Advertising Agencies$nEngelska$uAnnonsbyråernas förening$wi
*955  $aFackförbundspress$uOrganisationspress
*955  $aPartipress$uOrganisationspress
*955  $aReligiösa tidskrifter$uOrganisationspress
*955  $aFackpress$uBranschtidningar
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till