Konstfacks bibliotek

Vygotskij och pedagogiken
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ea
Titel och upphov
  • Vygotskij och pedagogiken
Uniform titel
  • Vygotsky i pedagogikken (norska)
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur , Lund : 1998 ((Lund : Studentlitteratur))
Utgivningsår
  • 1998
  • Språk: Svenska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 163 s. : 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • Även med tryckår: 2. tr., 1999 ; 3. tr., 2000 ; 4.-5. tr., 2002 ; 6. tr., 2003
Anmärkning: Innehåll
  • Li:S
Personnamn
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
  • 91-44-00502-4 :
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001376nam a22004573  45
*00116154
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s1998          ze      00  0 swe||
*020  $a91-44-00502-4  :$c240:00
*035  $a(Ko)17797
*040  $dNB
*0410 $aswe$hnor
*084  $aEac
*084  $aDobz Vygotskij, Lev Semenovic
*240 0$aVygotsky i pedagogikken (norska)
*24510$aVygotskij och pedagogiken  /$cIvar Bråten (red.) ; översättning: Gunilla Hollsten
*260  $aLund  :$bStudentlitteratur ,$c1998$e((Lund  :$fStudentlitteratur))
*300  $a163 s.  :$c23 cm
*500  $aÄven med tryckår: 2. tr., 1999 ; 3. tr., 2000 ; 4.-5. tr., 2002 ; 6. tr., 2003
*505  $aLi:S
*60014$aVygotskij, Lev Semenovic,$d1896-1934
*653  $aPedagogik
*653  $aPsykologi
*653  $aSpråkfilosofi
*697  $cPedagogik
*697  $cPsykologi Historia
*7001 $aBråten, Ivar$4oth
*7001 $aHollsten, Gunilla$4ill
*8520 $cEa
*900  $aVygotsky, L.S.
*900  $aVygotsky, Lev
*900  $aVygotsky, Lev Semenovich
*900  $aWygotski, L.S.
*900  $aVygotsky, L.S.
*900  $aVygotsky, Lev Semenovich
*900  $aWygotski, Lew
*900  $aVygotskij, Lev Semënovic
*900  $aVygotskij, Lev S.
*900  $aVygotskij, L. S.
*900  $aVygotskij, Lev
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Intresset för hur socialt samspel bidrar till barns lärande och utveckling växer. En av de mest inflytelserika forskarna på detta område är Lev Vygotskij, som levde i det forna Sovjetunionen under första hälften av 1900-talet. Den här boken visar att hans teorier fortfarande är högst aktuella för både pedagoger och psykologer. Hans fokusering av lärande och utveckling i ett socialt och kulturellt sammanhang har klara praktisk-pedagogiska konsekvenser. Inledningsvis skildras i korthet Vygotskijs liv samt det intellektuella och sociala sammanhang vari han formade sina tankar. Här redovisas även hans syn på högre psykologiska processer, och de pedagogiska implikationerna av hans psykologiska teori. Därefter behandlas följande: Lärande och utveckling i lek och undervisning; Vygotskij som föregångare inom metakognitiv teori; Olika språkuppfattningar, begreppsteorier och ett undervisningsteoretiskt perspektiv på skolämnesinlärning; Den historiska dimensionen i Vygotskijs teori; Den närmaste utvecklingszonen som utgångspunkt för pedagogisk praxis; Vygotskij i tvåspråkighetsforskningen. Översättning: Gunilla Hollsten

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotekMagasinEa