Location
Title Statement Att bedöma eller döma : tio artiklar om bedömning och betygssättning
Publication, Distribution, etc. (Imprint) Statens skolverk : Liber distribution, Stockholm : 2002 (Stockholm : Elander Gotab)
Dewey Decimal Classification Number
SAB Classification Code
Physical Description
Subject - Topical Term
Added Entry - Corporate Name
Electronic Location and Access http://www.skolverket .se/publikationer?id=933
ISBN
Waiting
*00001875nam a2200445 a 4500
*00113602
*00520151106030953.8
*008020426s2002 sw |||| |00| ||swe c
*020 $a91-89314-89-1
*035 $a(SE-LIBR)8420368
*035 $a(Ko)14966
*040 $aGx$dNB
*042 $9NB
*08204$a371.2709485$222/swe
*084 $aEaaa-c$2kssb/7
*084 $aEab-c$2kssb/7
*24500$aAtt bedöma eller döma :$btio artiklar om bedömning och betygssättning /$c[foto: Thomas Henriksson]
*260 $aStockholm :$bStatens skolverk :$bLiber distribution,$c2002$e(Stockholm :$fElander Gotab)
*300 $a172 s. :$bill. ;$c25 cm
*650 7$aBetygsättning$zSverige$2sao
*650 7$aBetyg$zSverige$2sao
*7001 $aHenriksson, Thomas$4pht
*7101 $aSverige.$bSkolverket $4pbl$0129465
*841 $5Ko$ax a$b020507|| |||||001||| |000000$e1
*8528 $5Ko$bKo$hEab$lATT
*85641$uhttp://www.skolverket .se/publikationer?id=933
*910 $aSkolverket $uSverige.$bSkolverket
*910 $aStatens skolverk$uSverige.$bSkolverket
*910 $iEngelska:$aSweden.$bNational Agency for Education$wi$uSverige.$bSkolverket
*910 $aNational Agency for Education in Sweden$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSwedish Board of Education$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSwedish National Agency for Education$uSverige.$bSkolverket
*910 $aEnti Shkollor dhe Instituti$uSverige.$bSkolverket
*910 $aKouluvirasto$uSverige.$bSkolverket
*910 $aHay'adda Waxbarashada$uSverige.$bSkolverket
*910 $aDirección Nacional de Educación$uSverige.$bSkolverket
*910 $aVrhovna Školska u Prava$uSverige.$bSkolverket
*910 $aOkullar Genel Müdürlüǧü$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSverige.$bSkolöverstyrelsen$wa$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSverige.$bMyndigheten för skolutveckling$uSverige.$bSkolverket
^
No reviews exists for this book.
Click here
to be the first to write a review.
Inledning 7 Ingrid Carlgren Det nya betygssystemets tankefigurer och tänkbara användningar 13 Ingemar Emanuelsson I behov av särskilt stöd - och ändå godkänd? 27 Viveca Lindberg Införandet av godkändgränsen - konsekvenser för lärare och elever 39 Tomas Kroksmark En tankes fall i praktiken - då den målrationella styrningen möter skolan 57 Roger Fjellström Betygsättandets etik 77 Olga Dysthe Om förhållandet mellan individ och grupp i portföljprocessen 91 Lars Lindström Produkt- och processvärdering i skapande verksamhet 109 Claes Annerstedt Betygssättning i idrott och hälsa 125 Håkan Johansson Elevinflytande och arbetet med mål och betygskriterier 141 Håkan Andersson Betygen i backspegeln - beskrivning och reflektioner 153 Författarpresentationer 169