Konstfacks bibliotek

Vilken metod är bäst - ingen eller alla? : metodtillämpning i medie- och kommunikationsvetenskap
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Bs
Titel och upphov
  • Vilken metod är bäst - ingen eller alla? : metodtillämpning i medie- och kommunikationsvetenskap
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2000 ; (Lund : Studentlitteratur)
Utgivningsår
  • 2000
  • Språk: Svenska.
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • 242 s. ; 23 cm
Term
Automatiskt genererade ämnesord (BURK)
  • Masskommunikation Metodlära
ISBN
  • 91-44-01292-6 ;
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001433nam a2200373   4500
*00113159
*00520131221065354.6
*008990908s2000    sw            001 0 swe
*020  $a91-44-01292-6 ;$c351:00
*035  $a(SE-LIBR)8352885
*035  $a(Ko)14430
*040  $aNB
*042  $9NB$9NBI$9SEE
*08204$a302.23072$222/swe
*084  $aBs:dd$2kssb/6
*24510$aVilken metod är bäst - ingen eller alla? :$bmetodtillämpning i medie- och kommunikationsvetenskap /$cGunilla Jarlbro (red.)
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2000 ;$e(Lund :$fStudentlitteratur)
*300  $a242 s. ;$c23 cm
*650 7$aMedie- och kommunikationsvetenskap$xmetodik$2sao
*650 7$aForskningsmetodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Forskningsmetodik
*650 0$aResearch$xMethodology
*7001 $aJarlbro, Gunilla,$d1953-$4oth
*841  $5Ko$ax  a$b020325||    |||||001|||  |000000$e1
*8528 $5Ko$bKo$hBs
*950  $aForskning$xmetodik$w||e$uForskningsmetodik
*950  $aDeltagande observation$wh$uForskningsmetodik
*950  $aKvantitativ metod$wh$uForskningsmetodik
*950  $aGrundad teori$wh$uForskningsmetodik
*950  $aKvalitativ metod$wh$uForskningsmetodik
*950  $aLongitudinella undersökningar$wh$uForskningsmetodik
*950  $aObservation (vetenskaplig metod)$wh$uForskningsmetodik
*950  $wh$aPedagogik$xforskning$xmetodik$uForskningsmetodik
*976 2$aBs:dd$bMasskommunikation Metodlära
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: I denna bok presenterar nio forskare, samtliga verksamma vid avdelningen för Medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet, olika exempel på metodtillämpning inom sina forskningsområden. Exempel på forskningsfrågor som dels kräver ett kvantitativt, dels ett kvalitativt angreppssätt presenteras i boken. Varje författare har fokuserat på det problematiska, det svåra och besvärliga för just den metod de har valt för att försöka få svar på sin forskningsfråga.Boken är indelad i fyra delar:IMåste man läsa metod? Är någon metod bäst?IIMetodtillämpning inom organisationskommunikationIIIMetodtillämpning inom mediestudierIVMetodtillämpning inom planerad kommunikationBoken är lämplig för universitetskurser i samhällsvetenskapliga ämnen i allmänhet och i medie- och kommunikationsvetenskap i synnerhet.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Bs
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek Bs