Hylla
Personnamn
Titel och upphov Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare
Uniform titel Leadership for teacher learning. Svenska
Utgivning, distribution etc. Stockholm : Natur & kultur, 2016
Lettland
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a a 4500
*00142216
*00520160822125326.0
*008160118s2016 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789127141964$qdanskt band
*035 $a(BOKR)9789127141964
*035 $a(SE-LIBR)19090821
*0411 $aswe$heng
*08204$a371.26$223/swe
*0830 $a371.102$223/swe
*084 $aEmk$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aWiliam, Dylan$4aut
*24010$aLeadership for teacher learning.$lSvenska
*24510$aAtt leda lärares lärande :$bformativ bedömning för skolledare /$cDylan Wiliam ; översättning: Karin Ashing ; [fackgranskning: Eva Hartell].
*250 $a1. utg.
*264 1$aStockholm :$bNatur & kultur,$c2016
*264 3$aLettland
*300 $a334 s.$bill.$c24 cm
*340 $b24 cm
*650 7$aKunskapsbedömning (pedagogik)$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Kunskapsbed%C3%B6mning%20%28pedagogik%29
*650 7$aLärare$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rare
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 7$aStudieresultat$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Studieresultat
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aTeachers
*650 0$aEducational tests and measurements
*650 0$aAcademic achievement
*7001 $aAshing, Karin,$d1950-$4trl
*852 $5Ko$bKo$hEa
*887 $a{"@id":"cwp1xrpp1m04b6k","modified":"2016-08-22T12:53:26+02:00","checksum":"87637343190"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"kpx8d46q039w375","modified":"2020-01-29T13:09:06.818+01:00","checksum":"9283167961"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Tack 5 Om författaren 6 Inledning 9 KAPITEL 1 Varför vi måste höja elevresultaten, vad som testats tidigare och varför det inte har fungerat 17 Varför vi måste höja resultaten 17 Arbetets förändrade karaktär 18 Det man försökt tidigare 32 Risken med att försöka kopiera andra 34 KAPITEL 2 Lärarkvalitet: Varför det är viktigt, vad det är och hur vi ska få mer av det 43 Lärarkvalitet kontra undervisningskvalitet 44 Förbättra lärarkvaliteten 50 Sammanfattning 81 KAPITEL 3 Lära av forskningen 83 Lesson study 87 Pedagogisk neurovetenskap 90 Systematiska forskningsöversikter 93 Sammanfattning 124 KAPITEL 4 Formativ bedömning 127 Ursprunget till formativ bedömning 130 Definition av formativ bedömning 131 Formativ bedömning och självreglerat lärande 140 Beläggen för formativ bedömning 141 Tillvägagångssätt för formativ bedömning 151 Förhållandet till andra politiska prioriteringar 158 KAPITEL 5 Expertis inom undervisning och i andra sammanhang 169 Forskning om expertis 170 Expertis inom undervisning 188 Tillbaka till undervisningserfarenhet 196 Sammanfattning 199 KAPITEL 6 Lärares lärande 201 Innehåll, sedan process 202 Att ändra lärares vanor 226 Switch- och klassrumsmetoder 244 Sammanfattning 250 KAPITEL 7 Implementering 251 Framgång över en natt - tjugo år senare 252 Sätta igång med programmet 256 En fallstudie i ett distrikt 257 Hur vet vi om det fungerar? 265 Få med dig andra 275 Hantera motgångar och besvikelser 278 Formativ utvärdering av undervisningen 282 Sammanfattning 288 Några avslutande tankar 291 Referenser 293 Register 333