Hylla
Titel och upphov Föreställningar om den goda läraren
Utgivning, distribution etc. Bokförlaget Daidalos, Göteborg : 2012
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän Bakre omslag: "Bidragen belyser bland annat utbildningspolitik, läroplaner, lärarutbildning och diskussionen om den pedagogiska forskningens vetenskaplighet."
Term
Geografiskt namn
ISBN
Antal i kö:
*00006421nam a22016097a 4500
*00137097
*00520120920105529.0
*008120913s2012 sw |||| |00| 0|swe c
*020 $a978-91-7173-383-2
*035 $a(SE-LIBR)13518540
*035 $a(Ko)41549
*040 $aLGEN$dR
*08204$a371.1$223/swe
*084 $aEmia$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aFöreställningar om den goda läraren /$cTomas Englund (red.) ; med bidrag av Tomas Englund [och sju andra]
*260 $aGöteborg :$bBokförlaget Daidalos,$c2012
*300 $a306 s. ;$c21 cm
*500 $aBakre omslag: "Bidragen belyser bland annat utbildningspolitik, läroplaner, lärarutbildning och diskussionen om den pedagogiska forskningens vetenskaplighet."
*650 7$aLärare$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rare
*650 7$aLärarutbildning$2sao$0152989
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 7$aPedagogisk forskning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogisk%20forskning
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aTeachers ¡ Training of
*650 0$aTeaching$xResearch
*650 0$aEducation$xResearch
*650 0$aTeachers
*651 4$aSverige
*7001 $aEnglund, Tomas,$d1946-$4edt
*841 $5Ko$ax a$b1209124u 8 1001uu 0901128$e4
*852 $5Ko$bKo$hEm
*950 $aManliga lärare$wh$uLärare
*950 $aTeckningslärare$wh$uLärare
*950 $aÄmneslärare$wh$uLärare
*950 $aKlassföreståndare$wh$uLärare
*950 $aHögskolelärare$wh$uLärare
*950 $aHuvudlärare$wh$uLärare
*950 $aGrundskollärare$wh$uLärare
*950 $aFörskollärare$wh$uLärare
*950 $aFolkskollärare$wh$uLärare
*950 $aLärarlag$wh$uLärare
*950 $aSkolpersonal$wg$uLärare
*950 $aGymnastiklärare$wh$uLärare
*950 $aHistorielärare$wh$uLärare
*950 $aIdrottslärare$wh$uLärare
*950 $aMatematiklärare$wh$uLärare
*950 $aMusiklärare$wh$uLärare
*950 $aSlöjdlärare$wh$uLärare
*950 $aSpeciallärare$wh$uLärare
*950 $aKvinnliga lärare$wh$uLärare
*950 $aUndervisning$wg$uLärare
*950 $wh$aSkidlärare$uLärare
*950 $aFolkbildare$uLärare
*950 $aPedagoger$uLärare
*950 $aBildlärare$wh$uLärare
*950 $aUtländska lärare$wh$uLärare
*950 $aGymnasielärare$wh$uLärare
*950 $aHushållslärare$wh$uLärare
*950 $aFolkhögskolelärare$wh$uLärare
*950 $aLärarstuderande$uLärare
*950 $aPedagogiskt arbete$uUndervisning
*950 $aKonstundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aLivskunskap$uUndervisning
*950 $aÅldersintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aPrivatundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aPedagogikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMusikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMiljövårdsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSlöjdundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSamlad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aNykterhetsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSexualundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSimundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aSkolan$xetik och moral$uUndervisning
*950 $aSkrivundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSpecialundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aSpråkundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTeaterundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTeckningsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTeknikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTrafikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aVårdundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aVärdegrund$wh$uUndervisning
*950 $aModersmålsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aHemkunskapsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aFilmundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aVäxelundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aBiologiundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aBildundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aBlockundervisning$wh$uUndervisning
*950 $wh$aDansundervisning$uUndervisning
*950 $aDataundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aDatorstödd undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aDistansundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aFlexibelt lärande$wh$uUndervisning
*950 $aFredsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aFysikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aGeografiundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aGymnastikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aUndervisning i hemmet$wh$uUndervisning
*950 $aHandelsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aHistorieundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aHögskoleundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aIdrottsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aIndividualiserad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aInvandrarundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aKemiundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aKoncentrationsläsning$wh$uUndervisning
*950 $aKonfirmationsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aLärare$wh$uUndervisning
*950 $aLärarlag$wh$uUndervisning
*950 $aLäsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMassmedia i undervisningen$wh$uUndervisning
*950 $aMatematikundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aMinoritetsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aRadio i undervisningen$wh$uUndervisning
*950 $aReligionsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aTelevision i undervisningen$wh$uUndervisning
*950 $aÅskådningsundervisning$wh$uUndervisning
*950 $aÄmnesintegrerad undervisning$wh$uUndervisning
*950 $aDidaktik$uUndervisning
*950 $aInlärning$uUndervisning
*950 $aLärare och elever$uUndervisning
*950 $aPedagogik$uUndervisning
*950 $aUtbildning$uUndervisning
*950 $aSpeciallärarutbildning$wh$uLärarutbildning
*950 $aUtbildning$wg$uLärarutbildning
*950 $aAuskultation$wh$uLärarutbildning
*950 $aLärarstuderande$uLärarutbildning
*950 $aUtbildningsvetenskap$uPedagogisk forskning
*950 $aLärarpersonal$uLärare
*950 $aLärarvikarier$wh$uLärare
*950 $aSamiska lärare$wh$uLärare
*950 $aSpråklärare$wh$uLärare
*950 $aLärarlämplighet$wh$uLärare
*950 $aLäroverkslärare$wh$uLärare
*951 $aKonungariket Sverige$uSverige
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Tomas Englund Inledning: Läraren i samhällsomvandlingen. Den goda läraren som diskursiv konstruktion på olika samhälleliga arenor 9 Kerstin Skog-Östlin Den goda läraren - bilden av folkskolläraren och läroverksläraren 1880-1940 61 Agneta Linné Den goda läraren - en fråga om moral och social integration 87 Owe Lindberg Om lärarutbildning som statens instrument för skapandet av goda lärare 123 Lars Erikson Den goda läraren på föräldraarenan 157 Matilda Wiklund Konstruktionen av den goda läraren i Dagens Nyheter på 1990-talet: En fråga om utbildningspolitisk medialisering 179 Tomas Englund Slaget om lärarutbildningen 199 Matilda Wiklund Medialiserad utbildningspolitik - ett nedslag i utbildningsbevakning och debatt i svenska medier 2008 215 Ninni Wahlström Den effektiva läraren - om konstruktionen av den goda läraren på en internationell utbildningsarena 247 Jan Morawski Läroplanen och bilden av den goda läraren 271 Författarpresentationer 303