Hylla
Titel och upphov Medier och människor i konsumtionsrummet
Utgivning, distribution etc. Nya Doxa, Nora : 2002 (Falun : ScandBook)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning [2], 425 s. : ill. ; 24 cm
Anmärkning: Allmän Redaktörer: Becker, Karin, Erling Bjurström, Johan Fornäs & Hillevi Ganetz
Term
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
Antal i kö:
*00001861nam a2200541 a 4500
*00114425
*00520131220065359.5
*008020826s2002 sw |||| |00| ||swe
*020 $a91-578-0410-9 (inb.) :$c257:00
*035 $a(SE-LIBR)8552610
*035 $a(Ko)15956
*040 $aNB
*0410 $aswe
*042 $9NB$9ARB
*08204$a302.23$222/swe
*084 $aBs$2kssb/7
*24510$aMedier och människor i konsumtionsrummet /$cKarin Becker ... (red.)
*260 $aNora :$bNya Doxa,$c2002$e(Falun :$fScandBook)
*300 $a[2], 425 s. :$bill. ;$c24 cm
*500 $aRedaktörer: Becker, Karin, Erling Bjurström, Johan Fornäs & Hillevi Ganetz
*650 7$aMassmedia$2sao
*650 7$aKonsumenter$2albt//swe
*650 7$aKonsumtion$2albt//swe
*650 7$aInformation och kommunikation$2albt//swe
*650 7$aSociologi$2albt//swe
*650 0$aMass media
*653 $aMassmedia
*7001 $aBecker, Karin,$d1946-$4edt
*7001 $aBjurström, Erling, $d1949-$4edt
*7001 $aFornäs, Johan,$d1952-$4edt
*7001 $aGanetz, Hillevi,$d1956-$4edt
*841 $5Ko$ax a$b020828|| |||||001||| |000000$e1
*8528 $5Ko$bKo$hBs
*950 $aMassmedier$uMassmedia
*950 $aMedia$uMassmedia
*950 $aBarn och massmedia$wh$uMassmedia
*950 $aMassmedia$xsociala aspekter$wh$uMassmedia
*950 $wh$aMediedrev$uMassmedia
*950 $wh$aMediekompetens$uMassmedia
*950 $wh$aMediekonvergens$uMassmedia
*950 $aMinoriteter och massmedia$wh$uMassmedia
*950 $aNyhetsbyråer$wh$uMassmedia
*950 $aProduktplacering i massmedia$wh$uMassmedia
*950 $wh$aReligion och massmedia$uMassmedia
*950 $aUngdomar och massmedia$wh$uMassmedia
*950 $aMotiv i massmedia$uMassmedia
*950 $aMotiv i pressen$uMassmedia
*950 $aPopulärkultur$uMassmedia
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Samling av kultursociologiska texter om mötet mellan människor och medier. Förf. tar upp frågor som hur väljer, köper, använder och avyttrar människor medievaror? Är affischer konst? Hur struktureras tid och rum genom bruket av video och telefon? Annotation supplied by BTJ Sverige AB
5 Tack 7 Kommunikation som konsumtion JOHAN FORNÄS 17 Mediemaskiner: Kommunikationens hårdvaror MARTIN GUSTAVSSON 55 Tidningar och tidskrifter: Transnationella förbindelser LEONOR CAMAUëR 81 Böcker: Urvalsprocesser i bokhandeln HILLEVI GANETZ & KARIN LÖVGREN 103 Böcker: Lån och gåvor HILLEVI GANETZ 127 Affischer och kort: Bildgenrer i bruk ANETTE GÖTHLUND 151 Fotografier: Lagrade bildminnen KARIN BECKER 185 Telefoni: Mobila gränser LARS KAIJSER 205 Musik: Egna ljudspår HASSE HUSS 227 Video: Brukets tider och platser KARIN LÖVGREN 247 Samlarkretsar: I mediekonsumtionens marginaler ERLING BJURSTRÖM 283 Mediesamspel i tid och rum JOHAN FORNÄS 346 Noter 388 Litteratur 402 Arbetsmaterial 414 Index 424 Författarpresentationer