Hylla
Titel och upphov Interkulturella dimensioner : pedagogik för interkulturellt lärande
Utgivning, distribution etc. Studentlitteratur, Lund : [2021]
2021
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Svensk pedagogisk forskning har under ett flertal år utvecklat interkulturella perspektiv, såväl metodiskt som teoretiskt. Den har visat hur viktigt det är att skolorna i dagens mångkulturella samhälle fokuserar på att främja interkulturellt lärande. I denna antologi presenteras aktuell forskning...
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*00154264
*00520220314150651.0
*008211030s2021 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144140872$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789144140872
*035 $a(SE-LIBR)w9ldd060t6krc75x
*041 $aswe
*08204$a370.11709485$223/swe
*084 $aEab$2kssb/8
*084 $aEm-c$2kssb/8
*24510$aInterkulturella dimensioner :$bpedagogik för interkulturellt lärande /$cHans Lorentz, Bosse Bergstedt (red.).
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2021]
*264 3$c2021
*300 $a257 sidor$c23 cm
*336 $atext$btxt$2rdacontent
*337 $aunmediated$bn$2rdamedia
*338 $avolume$bnc$2rdacarrier
*520 $aSvensk pedagogisk forskning har under ett flertal år utvecklat interkulturella perspektiv, såväl metodiskt som teoretiskt. Den har visat hur viktigt det är att skolorna i dagens mångkulturella samhälle fokuserar på att främja interkulturellt lärande. I denna antologi presenteras aktuell forskning...
*650 7$aMångfald i skolan$0https://id.kb.se/term/sao/M%C3%A5ngfald%20i%20skolan$2sao
*650 7$aInterkulturell pedagogik$xforskning$2sao
*650 0$aMulticultural education
*7001 $aLorentz, Hans,$d1948-$4edt
*7001 $aBergstedt, Bosse,$d1954-$4edt
*852 $5Ko$bKo$hEa
*887 $a{"@id":"w9ldd060t6krc75x","modified":"2022-03-14T15:06:51.775+01:00"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"q6dd5wdbnrpfv8d7","modified":"2023-03-13T11:55:59.442+01:00"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.