Hylla
Titel och upphov Möten med mening : ämnesdidaktiska fallstudier i konst och humaniora
Utgivning, distribution etc. Nordic Academic Press, Lund : [2016]
Scandbook AB, Falun : 2016
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning 277 sidor illustrationer 23 cm
Term
Indexterm - Okontrollerad
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*00152551
*00520170522094445.0
*008160912s2016 sw a||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789188168337$qinbunden
*035 $a(BOKR)9789188168337
*035 $a(SE-LIBR)19666022
*041 $aswe
*08204$a371.3$223/swe
*084 $aEab$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aMöten med mening :$bämnesdidaktiska fallstudier i konst och humaniora /$cKarin L. Eriksson (red.).
*264 1$aLund :$bNordic Academic Press,$c[2016]
*264 3$aFalun :$bScandbook AB,$c2016
*300 $a277 sidor$billustrationer$c23 cm
*336 $atext$btxt$2rdacontent
*337 $aunmediated$bn$2rdamedia
*338 $avolume$bnc$2rdacarrier
*650 7$aDidaktik$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik$2sao
*650 7$aHumaniora$0https://id.kb.se/term/sao/Humaniora$2sao
*650 7$aEstetikundervisning$0https://id.kb.se/term/sao/Estetikundervisning$2sao
*650 7$aUndervisning$2sfit
*650 0$aHumanities
*650 0$aTeaching
*653 $aEducation, film
*7001 $aEriksson, Karin L.,$d1974-$4edt
*852 $5Ko$bKo$hEab
*887 $a{"@id":"q82d0f623nsjqlc","modified":"2017-05-22T09:44:45+02:00","checksum":"260896321863"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"gwl1h11pdzbzk0t1","modified":"2022-02-17T10:04:20.4+01:00","checksum":"225223956962"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 7 Inledning 9 Karin L. Eriksson ATT ERFARA MENING 1. Mening i möten med historia 19 Niklas Ammert 2. Berry, Bieber eller Baker? 35 Repertoar som medel eller mål inom musiklärarutbildningen Eva Kjellander Hellqvist 3. Finns Afrika? 51 En innehållsanalys av läroböcker i Historia iai för de nationella yrkesprogrammen samt teknikprogrammet Magnus P. S. Persson 4. Elevers möte med Skapande skola 71 Joakim Krantz & Anna Lund 5. Att förändras i mötet med en utbildning 87 Om kreativitet, bildpedagogik och högskolepedagogik Eva Cronquist 6. Nutids-pk eller historiskt korrekt? 103 Möten och meningsskapande kring tv-serien Downton Abbey Ella Andrén 7. Ronja och Bokhunden 121 Ett litteracitetsperspektiv på högläsning för hund Ewa Bergh Nestlog & Helene Ehriander ATT ISCENSÄTTA MENING 8. Identifikation som drivkraft 139 Romanläsning på engelska Anna Thyberg 9. Meningsfulla möten med litterära texter 155 Läsning bortom läsförståelse Angela Marx Åberg 10. Skrivande och meningsskapande 173 En studie av elevtexter Åsa Nilsson Skåve 11. Hur vet du det, och hur säker är du? 191 Ämnesdidaktiska perspektiv på evidentialitet Sofia Ask 12. Från enspråkig norm till flerspråkighet som resurs 207 Skola i förändringsprocess Gudrun Svensson 13. Film och litteratur i svenskundervisningen 225 Exemplet Sommaren med Monika Anna Sofia Rossholm 14. När bild och text möts 241 Grafiska romaner i undervisningen Corina Löwe 15. Plats som möte och mening 259 Roland Hallgren Om författarna 273