Hylla
Titel och upphov Didaktik i omvandlingens tid : text, representation, design
Utgivning, distribution etc. Stockholm : Liber, [2017]
2017
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning 189 sidor illustrationer 24 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Vänbok till Staffan Selander
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*00145873
*00520170706111515.0
*008170407s2017 sw |||||||||||010 0|swe|d
*020 $a9789147122523$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789147122523
*035 $a(SE-LIBR)20375177
*040 $aBOKR$bswe$dQ$dS$ei$erda
*0410 $aswe$aeng
*042 $9NB
*08204$a370.1523$223/swe
*084 $aEaac$2kssb/8 (machine generated)
*24510$aDidaktik i omvandlingens tid :$btext, representation, design /$cEva Insulander, Susanne Kjällander, Fredrik Lindstrand, Anna Åkerfeldt (red.).
*250 $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2017]
*264 3$c2017
*300 $a189 sidor$billustrationer$c24 cm
*336 $atext$btxt$2rdacontent
*337 $aunmediated$bn$2rdamedia
*338 $avolume$bnc$2rdacarrier
*340 $b24 cm
*520 $aVänbok till Staffan Selander
*650 7$aInlärning$0https://id.kb.se/term/sao/Inl%C3%A4rning$2sao
*650 7$aDidaktik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Didaktik
*650 7$aMultimedia$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Multimedia
*650 7$aUtbildningsteknologi$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Utbildningsteknologi
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aMultimedia systems
*650 0$aLearning
*650 0$aEducational technology
*655 7$aFestskrift er$0https://id.kb.se/term/saogf/Festskrift er$2saogf
*7001 $aInsulander, Eva,$d1972-$4edt
*7001 $aKjällander, Susanne,$d1976-$4edt
*7001 $aLindstrand, Fredrik,$d1973-$4edt
*7001 $aÅkerfeldt, Anna,$d1974-$4edt
*7001 $aSelander, Staffan,$d1947-$4hnr
*841 $5Ko$ax a$b190312||0000|||||000||||||000000$e|
*852 $5Ko$bKo$hKURS
*887 $a{"@id":"7rkxc6mk4l95tv7","modified":"2017-07-06T11:15:15+02:00","checksum":"297297247572"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"r1n5sxkpptbg6f0v","modified":"2019-03-12T10:44:02.429+01:00","checksum":"5361165382"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 5 Författarpresentationer 7 Inledning 11 Del 1 Teoretiska kapitel 25 Meningsskapande och symboliska teknologier - lärande i en designad värld 26 Roger Säljö Semiotic work: design, transformation, transduction 39 Gunther Kress Semiotiska teknologier och lärande - exemplet Mathletics 52 Theo van Leeuwen och Ditte Lund Iversen Del 2. Text 67 Mellanakt: Text 68 Läsning av skönlitterära texter kontra sakprosatexter 74 Bente Aamotsbakken Samtal om dyslexiarbete över professionsgränser 82 Lena Ceijer Vågor och vibrationer - val av lärresurser i ett fysikklassrum 89 Kristina Danielsson Del 3. Representation 99 Mellanakt: Representation 100 "Det är något i luften " - barns meningsskapande om luft 105 Annika Elm Multimodalitet och matematik 114 Lisa Björklund Boistrup Uppsatser i lärarutbildningen. Representationer av vetenskapligt förhållningssätt 124 Eva Svärdemo Åberg Del 4. Design 133 Mellanakt: Design 134 Designmönster och mönsterspråk - lärare designar tillsammans 139 O/a Knutsson och Robert Ramberg Pekplattor, undervisning och lärande 150 Ja/a/ Nouri och Teresa Cerratto Pargman Designimprovisation i skolor som en källa till organisatorisk innovation 158 Enea Rosenfeld Halverson och Richard Halverson Referenser 168 Register 186