Personnamn
Titel och upphov Barns lek och experimenterande verksamhet
Uniform titel Børns leg og eksperimenterende virksomhed Svenska
Utgivning, distribution etc. Lund : Studentlitteratur, [2018]
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a _i 4500
*00144578
*00520180705161106.0
*008180510s2018 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144123202$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789144123202
*035 $a(SE-LIBR)22664422
*040 $aBOKR$bswe$dS$erda
*0411 $aswe$hdan
*042 $9NB
*08204$a372.21$223/swe
*084 $aEm.01$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aWarrer, Sarah Damgaard$4aut
*24010$aBørns leg og eksperimenterende virksomhed$lSvenska
*24510$aBarns lek och experimenterande verksamhet /$cförfattare: Sarah Damgaard Warrer, Stig Broström ; översättning: Johanna Holmberg.
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2018]
*300 $a92 sidor$c23 cm
*336 $btxt$2rdacontent
*337 $bn$2rdamedia
*338 $bnc$2rdacarrier
*340 $b23 cm
*4900 $aDet vet vi om
*599 $aMaskinellt genererad post. Ändra kod för fullständighetsnivå (leader/17), annars kommer manuellt gjorda ändringar att försvinna.
*650 7$aFörskolepedagogik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/F%C3%B6rskolepedagogik
*650 7$aLek$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Lek
*650 7$aBarns utveckling $2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Barns %20utveckling
*650 0$aPlay
*650 0$aChild Development
*7001 $aBroström, Stig$4aut
*841 $5Ko$au a$b180810||0000|||||000||||||000000$e|
*852 $5Ko$bKo$jEa
*887 $a{"@id":"dxq6c4dq2z2r60k","modified":"2018-07-05T16:11:06.407+02:00","checksum":"193092877728"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"bldcm2f18p6t7kfc","modified":"2018-08-10T12:54:23.203+02:00","checksum":"-181128521"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Författarpresentation 5 Förord 7 OLE HANSEN OCH THOMAS NORDAHL 1. Inledning 11 2. Forskning och teori om verksamhetsformen lek 15 Fri lek 16 Vuxenstödd lek 18 Lekens kännetecken 20 Lekformer och lekteorier 22 Avrundning 25 3. Lek som centralt element i den pedagogiska praxisen -mötet mellan lek och lärande 27 Lek bidrar till barns utveckling - men inte automatiskt 27 Leken måste utmanas 28 Undersökningar om pedagogers deltagande i barns lekar 30 Pedagogens roll i leken - möjligheter och begränsningar 32 Avrundning 41 4. Experimenterande verksamheters betydelse för människans tänkande 45 Att bygga broar mellan den inre och den yttre världen 46 Flow - njutningsfullt lärande 48 Kreativitet, innovation och entreprenörskap -tre sidor av samma sak? 52 Avrundning 61 5 Ett lustfyllt sätt att lära känna världen - plats för experimenterande i pedagogisk praxis 63 Leken som självförverkligande 63 Lek och estetiska uttrycksformer 65 Lek i naturen 72 Lekmiljön - rummet som den tredje pedagogen 75 Avrundning 78 6. Avslutning 81 Litteratur 87