Hylla
Personnamn
Titel och upphov Lärandets ordning och reda : ledarskap i klassrummet
Utgivning, distribution etc. Stockholm : Natur & Kultur, 2017
Stockholm : Natur & Kultur, [2017]
2017
©2017
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*00144516
*00520180118121803.0
*008161126s2017 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789127818323$qdanskt band
*035 $a(BOKR)9789127818323
*035 $a(SE-LIBR)19889486
*040 $aBOKR$bswe$dLi$dS$erda
*041 $aswe
*042 $9NB
*08204$a371.102$223/swe
*084 $aEmia$2kssb/8
*1001 $aSamuelsson, Marcus, $d1967-$4aut
*24510$aLärandets ordning och reda :$bledarskap i klassrummet /$cMarcus Samuelsson.
*250 $aFörsta utgåvan
*264 1$aStockholm :$bNatur & Kultur,$c2017
*264 1$aStockholm :$bNatur & Kultur,$c[2017]
*264 3$c2017
*264 4$c©2017
*300 $a221 sidor$c21 cm
*336 $btxt$2rdacontent
*337 $bn$2rdamedia
*338 $bnc$2rdacarrier
*340 $b21 cm
*650 7$aLärare$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rare
*650 7$aLedarskap$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Ledarskap
*650 7$aUndervisning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Undervisning
*650 7$aLärare och elever$0https://id.kb.se/term/sao/L%C3%A4rare%20och%20elever$2sao
*650 0$aTeacher-student relationships
*650 0$aTeachers
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aLeadership
*841 $5Ko$ax a$b180702||0000|||||003||||||000000$e1
*852 $5Ko$bKo$hKURS
*887 $a{"@id":"j2v72h8v33dncpp","modified":"2018-01-18T12:18:03+01:00","checksum":"242440254514"}$2librisxl
*887 $5Ko$a{"@id":"fnbt2kn7cb7qvwvt","modified":"2018-07-03T13:19:28.107+02:00","checksum":"-5516073716"}$2librisxl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 5 På väg till klassrummet 11 Del 1 Kapitel 1: Effektiv från första stund 17 Kapitel 2. Från distans till närhet i undervisningen 33 Kapitel 3: Ordning och reda som markörer 49 Del 2 Kapitel 4: Etablera respektfulla relationer till varje individ 65 Kapitel 5: Etablera ett gott lärandeklimat 81 Kapitel 6: Etablera hållbara procedurer, regler och rutiner 97 Kapitel 7: Etablera förväntningar och motivera eleverna 125 Kapitel 8: Etablera rimliga disciplinära interventioner 151 På väg till ett annat klassrum 197 Referenser 199 Register 216