Hylla
Personnamn
Titel och upphov Flipped Classroom : det omvända arbetssättet
Utgivning, distribution etc. Natur & kultur, Stockholm : 2013 (Lettland)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Term
ISBN
Antal i kö:
*00001802nam a2200493 a 4500
*00141297
*00520161020030832.1
*008131011s2013 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-27-43442-4
*035 $a(SE-LIBR)14732880
*035 $a(Ko)48600
*040 $aBOKR$dMhh$dS
*042 $9NB
*08204$a371.3$223/swe
*084 $aEab$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aBarker, Daniel,$d1976-
*24510$aFlipped Classroom :$bdet omvända arbetssättet /$cDaniel Barker ; [granskare: Ragnar Lindstedt och Mårten Sahlin ; illustrationer och foton: Daniel Barker]
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bNatur & kultur,$c2013$e(Lettland)
*300 $a111 s. :$bill. ;$c18 cm
*4900 $aInput
*650 7$aFilmundervisning$2sao
*650 7$aPedagogisk metodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogisk%20metodik
*650 0$aTeaching - Methodology
*650 7$ateaching $2agrovoc
*650 7$ateaching methods $2agrovoc
*650 7$ainternet$2agrovoc
*650 7$adiffusion of information$2agrovoc
*650 7$alearning$2agrovoc
*650 0$aMotion pictures ¡ Study and teaching
*655 4$aPedagogik
*852 $5Ko$bKo$hEab$lBAR
*950 $aUndervisningsmetodik$uPedagogisk metodik
*950 $aMetodik$xpedagogik$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aEntreprenöriellt lärande$uPedagogisk metodik
*950 $aFlexibelt lärande$wh$uPedagogisk metodik
*950 $aIndividualiserad undervisning$wh$uPedagogisk metodik
*950 $aObservation (pedagogik)$wh$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aSokratiska samtal$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aTvåspråkig undervisning$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aWittingmetoden$uPedagogisk metodik
*950 $aDidaktik$uPedagogisk metodik
*950 $aUndervisning$wg$uFilmundervisning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Kapitel 1 Flipped Classroom 7 Vad är Flipped Classroom? 9 Filmade föreläsningar 10 Elevens lärande i centrum 10 Rättvis metod 11 Varför blev jag lärare? 12 Bra lärare - bra resultat? 13 Platåeffekt 14 Ytinlärning - snabbt lärt, snabbt glömt 16 Knappt om tid 17 Force Concept inventory 18 Hur förvandla innehåll till kunskap? 19 Begreppsförståelse 20 Vardagsfenomen kontra skolfysik 21 Att lösa problem kontra förstå begrepp 23 Begränsningar i undervisningsmetoden 24 Eric Mazur och Force Concept Inventory 24 Test på Harvardstudenter 25 Så föddes Peer Instruction 27 Aaron Sams och The Flipped Classroom 28 Eleverna och lärandet i centrum 30 Att motivera för sig själv och eleverna 31 Oväntad invändning 33 Kapitel 2 Praktiskt genomförande 34 Att filma sig själv 34 Förändrad självbild 35 Den tekniska kvaliteten 36 Prestationsångest 37 Att planera och genomföra inspelning 38 Manus 40 Filmens längd 41 Olika sitt att filma 43 Skärminspelningar? 44 Vad vill man uppnå? 46 Att publicera filmer på Youtube 46 Hitta rätt film 48 Åtkomst för alla? 48 Att ta betalt? 49 En hemsida skapar struktur 50 Blogg som alternativ 52 Kapitel 3 Vanliga frågor 53 Måste man göra alla filmer själv? 53 Samarbeta! 54 Egna läraren - en trygghet? 55 Tar det inte mycket tid? 56 Vad missar man med filmade genomgångar? 57 Att ställa frågor direkt 57 Inled med sammanfattning och frågestund 60 Vad händer om eleverna inte tittar på filmerna? 61 Ansvarsfråga 61 De som inte behöver och de som inte vill... 63 Hur får man eleverna att titta på filmerna? 64 Från passiva till aktiva tittare 66 Studieteknik för videogenomgångar? 67 Kan man se vem som tittar på filmerna? 69 Långa besök 71 Kapitel 4 Lektionen 72 En process i två steg 72 Lektionsstarten 73 Omedelbar bekräftelse 74 Individanpassning 76 Individanpassat lärande 76 Synpunkter från skolpersonal 77 Lär sig eleverna mer genom Flipped Classroom? 78 "Stoppa in i formler" 79 Nyvunna kunskaper i ett nytt sammanhang 81 Att hitta vad som döljer sig bakom fenomenet 83 Kapitel 5 Peer Instruction 84 Pedagogiska fallgropar 84 Läraren förklarar - en björntjänst? 85 Eleverna resonerar - Peer learning 86 Den proximala utvecklingszonen 88 Peer Instruction - en samtalsmodell 89 "Äpple-exemplet" med Peer Instruction 91 Gemensam diskussion 94 Svarar som kompisen? 95 Peer Instruction och Force Concept Inventory 96 Förbättring av både begreppsförståelse och problemlösningsförmåga 97 Olika responssystem 98 Kapitel 6 Tankar om framtiden 100 Varför komma till skolan? 100 Läraren som samtalsledare 101 Ny teknik, ny struktur? 102 Omodern schemastruktur lever vidare? 104 Individanpassning för elever och lärare 104 Varje lärare gör det som den är bäst på 105 Flipped Classroom - en del av en gräsrotsrörelse 106 Referenser 108