Hylla
Personnamn
Titel och upphov The Russia n canvas : painting in imperial Russia , 1757-1881
Utgivning, distribution etc. Yale University Press, New Haven ; London : 2016
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning xiii, 365 pages : illustrations (some color) ; 29 cm.
Anmärkning: Bibliografi etc. Includes bibliographical references and index.
Anmärkning: Innehåll Creating an academy -- The vanguard -- Challenges and champions -- Beyond St Petersberg -- Travellers -- History painters abroad -- Ouliers -- Casting a critical eye -- The realist debate -- Women Artists -- Coda.
Kronologisk term 1700-1899 1700-talet 1800-talet
Term
Geografiskt namn
ISBN 978-0-300-18437-2 0-300-18437-9
Antal i kö:
*00003430nam a22008777a 4500
*00141215
*00520161021030837.8
*008150729t20162016xxua b 001 0 eng
*010 $a2015027967
*020 $a978-0-300-18437-2$q(hardcover ;$qalkaline paper)
*020 $a0-300-18437-9$q(hardcover ;$qalkaline paper)
*035 $a(SE-LIBR)19715751
*035 $a(Ko)48518
*040 $aDLC$beng$erda$cDLC$dYDX$dOCLCF$dBDX$dYDXCP$dBTCTA$dERASA$dOSU$dUtOrBLW$dKo
*042 $apcc
*043 $ae-ur---
*05000$aND687$b.B54 2016
*08200$a759.709/033$223
*084 $aIe-ma.46$2kssb/8
*084 $aIe-ma.47$2kssb/8
*1001 $aBlakesley, Rosalind P.
*24514$aThe Russia n canvas :$bpainting in imperial Russia , 1757-1881 /$cRosalind P. Blakesley
*260 $aNew Haven ;$aLondon :$bYale University Press,$c2016
*300 $axiii, 365 pages :$billustrations (some color) ;$c29 cm.
*504 $aIncludes bibliographical references and index.
*5050 $aCreating an academy -- The vanguard -- Challenges and champions -- Beyond St Petersberg -- Travellers -- History painters abroad -- Ouliers -- Casting a critical eye -- The realist debate -- Women Artists -- Coda.
*599 $aImported from: magic.lib.msu.edu:210/INNOPAC (Do not remove)
*648 7$a1700-1899$2fast.
*648 4$a1700-talet
*648 4$a1800-talet
*650 0$aPainting, Russia n$y18th century.
*650 0$aPainting, Russia n$y19th century.
*650 0$aArt and society$zRussia $xHistory$y18th century.
*650 0$aArt and society$zRussia $xHistory$y19th century.
*650 7$aArt and society.$2fast$0(OCoLC)fst00815432
*650 7$aPainting, Russia n.$2fast
*650 7$aMålarkonst$2sao
*650 0$aPainting
*651 4$aRyssland$0https://id.kb.se/term/sao/Ryssland$2sao
*651 7$aRussia .$2fast
*655 7$aHistory.$2fast
*852 $5Ko$bKo$cKONST -$hIb-m$lBLA
*900 $aBlakesley, Rosalind Polly$uBlakesley, Rosalind P.
*910 $aRyska federationen$uRyssland
*950 $aMåleri$uMålarkonst
*950 $aKonst$wg$uMålarkonst
*950 $aAkrylmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aAkvarellmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aBarockmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aBysantinsk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aFlamländsk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aFriluftsmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aGenremåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aGlasmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aGrekisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aGotisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aHistoriemåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aIslamisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aKlärobskyr$wh$uMålarkonst
*950 $aLandskapsmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aMarinmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aMiniatyrmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aOljemålning$wh$uMålarkonst
*950 $aPastellmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aPorträttmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aRokoko (målarkonst)$wh$uMålarkonst
*950 $aRomansk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aRomersk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aSmörpappersmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aTemperamålning$wh$uMålarkonst
*950 $aTuschmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aVaxmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aMålningar$uMålarkonst
*951 $aRossiya$uRyssland
*951 $aSovjetunionen$uRyssland
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
The Russian Canvas charts the remarkable rise of Russian painting in the 18th and 19th centuries, and the nature of its relationship with other European schools. Starting with the foundation of the Imperial Academy of the Arts in 1757 and culminating with the assassination of Tsar Alexander II in 1881, it details the professionalization and wide-ranging activities of painters against a backdrop of dramatic social and political change. The Imperial Academy formalized artistic training but later became a foil for dissent, as successive generations of painters negotiated their own positions between pan-European engagement and local and national identities. Drawing on original archival research, this groundbreaking book recontextualizes the work of major artists, revives the reputations of others, and explores the complex developments that took Russian painters from provincial anonymity to international acclaim.