Hylla
Personnamn
Titel och upphov Formulera : bild och projekt i förskolan
Utgivning, distribution etc. Liber, Stockholm : 2017 (Kina)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*00001481nam a2200445 a 4500
*00141199
*00520170117030839.1
*008161206s2017 sw |||| |00| 0 swe
*020 $a978-91-47-11173-2$qhäftad
*035 $a(SE-LIBR)19665882
*035 $a(Ko)48495
*040 $aBOKR$dS
*042 $9NB
*08204$a372.5$223/swe
*084 $aEabi.02$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aFurness, Karin,$d1953-$4aut
*24510$aFormulera :$bbild och projekt i förskolan /$cKarin Furness
*260 $aStockholm :$bLiber,$c2017$e(Kina)
*300 $a262 s. :$bill. ;$c23 cm
*650 7$aFörskolan$2sao
*650 7$aFörskolepedagogik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/F%C3%B6rskolepedagogik
*650 7$aKonstpedagogik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konstpedagogik
*650 0$aArt$xStudy and teaching
*650 0$aEducation, Preschool
*852 $5Ko$bKo$hEabi$lFUR
*950 $aFörskolan$xpedagogik$uFörskolepedagogik
*950 $aPedagogik i förskolan$uFörskolepedagogik
*950 $aPedagogik$wg$uFörskolepedagogik
*950 $aKonstförmedling$uKonstpedagogik
*950 $aKonstbildning$uKonstpedagogik
*950 $aPedagogik$wg$uKonstpedagogik
*950 $aBildpedagogik$uKonstpedagogik
*950 $wg$aBarnomsorg$uFörskolan
*950 $wh$aDaghem$uFörskolan
*950 $wh$aI ur och skur$uFörskolan
*950 $wh$aPedagogisk omsorg$uFörskolan
*950 $wh$aSmåbarnsskolor$uFörskolan
*950 $aFörskoleklass$uFörskolan
*950 $aInskolning i förskolan$uFörskolan
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord av Vea Vecchi 7 En värdefull kombination Ouvertyr - en yrkesberättelse 8 Om boken Formulera 14 Fotografisk flamenco 17 Verkstaden som kokande gryta Organisation av vardagen 19 Reflektionsprotokollet 26 Organisationen växer fram 28 Ämnesområden och tvärvetenskap 34 Förslag till innehåll i verkstaden 39 Teckning 41 Tecknandet som analys och improvisation 45 Teckning i förskolan, att bredda repertoaren 46 Teckningens grammatik och skönhet 48 Materialets motstånd och rymlighet 53 Teckning och yngre barn 55 Sätta spår 58 Presentera materialet i rummet 59 Trasselsuddar och sicksack 61 Teckningsinventering 63 Temperament, kropp och attack 64 Teckningsstudier med äldre förskolebarn 65 Gunga och rulla 69 Eftertankar 78 Profilens betagande bryderi 81 Att lösa bildtekniska problem 84 Flera förslag i teckning, tre till fem år 88 Lövmonster med krokarmar 92 Känslobetonad och osaklig tolkning 94 Rita tillsammans och för sig själv 98 Teckning som möda och muntration 100 Läraren som observatör och aktör 104 Verbalisera och exponera 106 Material och rum för teckning 109 Teckningsmaterial 110 Samtida tecknare att inspireras av 111 Färg och måleri 113 Färg och måleri, yngre barn 119 Eftertankar 124 En fortsättning 125 Färgförvandlingar 127 Färg och måleri, äldre barn 130 Färgspråk 136 Målerimaterial 138 Lera 149 Installera 151 Lerans väsen och materialkaraktär 154 Lera och yngre barn 155 Förslag i lera för äldre barn 166 Lera - tekniska råd 172 Bränna lera 174 Lerhörn 176 Tekniker i lera 178 Några experimentella keramiker, konstnärer att studera som inspiration 181 Textil 182 Textilhörn 182 Utforskande projekt med de yngsta barnen ett- och tvååringar 186 Den lila tandborsten 188 Dokumentationsformer 189 Tre biologiska projekt 190 Vattenhålet och pumpamaskinen 193 Eftertankar 202 Avokadokärnan och kosmos 206 Eftertankar 219 Köttätande rötter och osynliga sladdar 223 Eftertankar 236 Degen och blåsmolnet 241 Eftertankar 252 Tecknandets betydelse i bakningsarbetet 254 Pedagogisk dokumentation 256 Dokumentaion som bränsle 256 Olika dokumentationsformer 257 Layout 260 Dokumentationsvägg eller skärmutställning 260 Bildspel 261 Litteraturlista 262