Hylla
Titel och upphov Painting 2.0 : expression in the information age : gesture and spectacle, eccentric figuration, social networks
Utgivning, distribution etc.
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän Published on the occasion of the exhibition Painting 2.0 : expression in the information age, Museum Brandhorst, Munich, November 14, 2015 - April 30, 2016, mumok - Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, Wien, June 4 - November 6, 2016.
Term
Institutionsnamn
ISBN 978-3-7913-5491-0 3-7913-5491-4
Antal i kö:
*00002632nam a22006377a 4500
*00140357
*00520160216030907.4
*008150418s2015 gw a 000 0 eng d
*020 $a978-3-7913-5491-0
*020 $a3-7913-5491-4
*035 $a(SE-LIBR)19109941
*035 $a(Ko)47554
*040 $aBTCTA$beng$cBTCTA$dBDX$dKo
*084 $aIe.55$2kssb/8
*24500$aPainting 2.0 :$bexpression in the information age : gesture and spectacle, eccentric figuration, social networks /$cedited by Manuela Ammer, Achim Hochdörfer and David Joselit
*260 $aMunich :$bPrestel,$c2015
*300 $a287 s. :$bill.$c31 cm
*500 $aPublished on the occasion of the exhibition Painting 2.0 : expression in the information age, Museum Brandhorst, Munich, November 14, 2015 - April 30, 2016, mumok - Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien, Wien, June 4 - November 6, 2016.
*599 $aImported from: library.metmuseum.org:210/INNOPAC (Do not remove)
*650 7$aMålarkonst$2sao
*650 0$aPainting
*7001 $aAmmer, Manuela$4edt
*7001 $aHochdörfer, Achim$4edt
*7001 $aJoselit, David$4edt
*7102 $aMuseum Brandhorst (München)
*7102 $aMuseum moderner Kunst.$bStiftung Ludwig (Wien)
*852 $5Ko$bKo$cKONST -$hIb.55$lPAI
*950 $aMåleri$uMålarkonst
*950 $aKonst$wg$uMålarkonst
*950 $aAkrylmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aAkvarellmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aBarockmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aBysantinsk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aFlamländsk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aFriluftsmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aGenremåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aGlasmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aGrekisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aGotisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aHistoriemåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aIslamisk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aKlärobskyr$wh$uMålarkonst
*950 $aLandskapsmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aMarinmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aMiniatyrmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aOljemålning$wh$uMålarkonst
*950 $aPastellmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aPorträttmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aRokoko (målarkonst)$wh$uMålarkonst
*950 $aRomansk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aRomersk målarkonst$wh$uMålarkonst
*950 $aSmörpappersmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aTemperamålning$wh$uMålarkonst
*950 $aTuschmåleri$wh$uMålarkonst
*950 $aVaxmålning$wh$uMålarkonst
*950 $aMålningar$uMålarkonst
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
In a survey that begins in the mid-twentieth century, long before the birth of the Internet, this book traces painting's capacity to digest and transform other media, even as its own legitimacy has been questioned. Featuring the work of numerous renowned artists, from Joseph Beuys to Cy Twombly to Amy Sillman, the book examines how painting has addressed digital technology as it relates to human experience and perception and includes three in-depth essays and additional texts by influential thinkers from the field. Comprehensive and lavishly illustrated, a wide range of works are presented that reconsider the assumed opposition of the digital and the analog, the human and the technological, arguing that painting has served as a means to represent-and even enact-new media. This book affirms the ongoing vitality of the medium of painting in the midst of a digital world.