Hylla
Personnamn
Titel och upphov
Utgivning, distribution etc. Atlas, Stockholm : 2015 (Falun : Scandbook)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*00005022nam a2201453 a 4500
*00140000
*00520151009030901.9
*008150507s2015 sw |||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-7389-502-6$qinb.
*035 $a(SE-LIBR)17818279
*035 $a(Ko)45154
*040 $aBOKR$dSdh$dS
*042 $9NB$9BULB
*08204$a158.39083$223/swe
*0830 $a070.4832$223/swe
*084 $aDok$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aMårtens, Ylva,$d1949-
*24510$aVad säger barnen? /$cYlva Mårtens
*260 $aStockholm :$bAtlas,$c2015$e(Falun :$fScandbook)
*300 $a382 s. ;$c19 cm
*650 7$aBarn$2sao
*650 7$aBarnpsykologi$2sao
*650 7$aIntervjuteknik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Intervjuteknik
*650 7$aMassmedia$2sbiao
*650 7$aRadio$2sbiao
*650 7$aBarn$2sbiao
*650 0$aChildren
*650 0$aChild psychology
*650 0$aChildren$xPsychology
*650 0$aInterviewing
*841 $5Ko$ax aa$b150924||0000|||||000||||||000000$en
*852 $5Ko$bKo$hDofa$lMÅR
*950 $aSkolålderns psykologi$uBarnpsykologi
*950 $aPsykologi$wg$uBarnpsykologi
*950 $aAggression hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $aAnknytning hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $aImitation hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $aInåtvända barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $aKognitiv utveckling hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $wh$aKritiskt tänkande hos barn$uBarnpsykologi
*950 $aSjälvförverkligande hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $aSjälvkänsla hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $wh$aSmåbarnspsykologi$uBarnpsykologi
*950 $wh$aSpädbarnspsykologi$uBarnpsykologi
*950 $aStress hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $wh$aTrotsålder$uBarnpsykologi
*950 $aVrede hos barn$wh$uBarnpsykologi
*950 $aBarns utveckling$uBarnpsykologi
*950 $aBarnuppfostran$uBarnpsykologi
*950 $wh$aAnställningsintervjuer$uIntervjuteknik
*950 $aFokusgrupper$wh$uIntervjuteknik
*950 $aAfro-amerikanska barn$wh$uBarn
*950 $aSockenbarn$wh$uBarn
*950 $aBarn och gamla$wh$uBarn
*950 $aBarn och Internet$wh$uBarn
*950 $aBarn och politik$wh$uBarn
*950 $wh$aBarn och teater$uBarn
*950 $aBarn som uppfinnare$wh$uBarn
*950 $aNazism och barn$wh$uBarn
*950 $aPojkar$wh$uBarn
*950 $aStyvbarn$wh$uBarn
*950 $aRomska barn$wh$uBarn
*950 $aTyska barn$wh$uBarn
*950 $aBarn till brottslingar$wh$uBarn
*950 $wh$aBarn till cancersjuka$uBarn
*950 $aBarn till författare$wh$uBarn
*950 $aBarn till kvinnliga fångar$wh$uBarn
*950 $aBarn till politiska fångar$wh$uBarn
*950 $wh$aBarn till psykiskt sjuka$uBarn
*950 $wh$aKristna barn$uBarn
*950 $aMuslimska barn$wh$uBarn
*950 $aUtomäktenskapliga barn$wh$uBarn
*950 $aBarn och datorer$wh$uBarn
*950 $aFattiga barn$wh$uBarn
*950 $aFörväxlade barn$wh$uBarn
*950 $aFörskolebarn$wh$uBarn
*950 $wh$aFörsvunna barn$uBarn
*950 $aSpädbarn$wh$uBarn
*950 $aFöräldralösa barn$wh$uBarn
*950 $aInvandrarbarn$wh$uBarn
*950 $aBarnspråk$wh$uBarn
*950 $aHyperaktiva barn$wh$uBarn
*950 $aInstitutionsbarn$wh$uBarn
*950 $aBarn som far illa$wh$uBarn
*950 $aHIV-positiva barn$wh$uBarn
*950 $aSkilsmässobarn$wh$uBarn
*950 $aPrematura barn$wh$uBarn
*950 $aGatubarn$wh$uBarn
*950 $aSamiska barn$wh$uBarn
*950 $aSmåbarn$wh$uBarn
*950 $aProblembarn$wh$uBarn
*950 $aBarnarbete$wh$uBarn
*950 $aElever$wh$uBarn
*950 $aFlickor$wh$uBarn
*950 $aFosterbarn$wh$uBarn
*950 $aBarn med funktionsnedsättning$wh$uBarn
*950 $aSommarbarn$wh$uBarn
*950 $aFamiljer$wg$uBarn
*950 $aJudiska barn$wh$uBarn
*950 $aFlyktingbarn$wh$uBarn
*950 $aAdoptivbarn$wh$uBarn
*950 $aBarnhemsbarn$wh$uBarn
*950 $aBegåvade barn$wh$uBarn
*950 $aMor-barnrelationer$wh$uBarn
*950 $aMor-dotterrelationer$wh$uBarn
*950 $aTalstörningar hos barn$wh$uBarn
*950 $aBarnhelgon$wh$uBarn
*950 $aSjuka barn$wh$uBarn
*950 $aSömnstörningar hos barn$wh$uBarn
*950 $aBrott mot barn$wh$uBarn
*950 $aDöda barn$wh$uBarn
*950 $aBarn och döden$uBarn
*950 $aBarnbarn$uBarn
*950 $aBarnäktenskap$uBarn
*950 $aBeteendeterapi för barn$uBarn
*950 $aIcke-verbal kommunikation hos barn$uBarn
*950 $aPsykosomatiska sjukdomar hos barn$uBarn
*950 $aSexuella övergrepp mot barn$uBarn
*950 $aSocialt arbete med barn$uBarn
*950 $aStress hos barn$uBarn
*950 $aVåld mot barn$uBarn
*950 $w||e$aBarn$xpsykologi$uBarnpsykologi
*950 $aBarn- och ungdomspsykologi$uBarnpsykologi
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
MTM:s talboksannotation: En handbok i konsten att intervjua barn av forskaren och lektorn vid Stockholms dramatiska högskola Ylva Mårtens. Boken kan användas av lärare, fritidsledare, teaterfolk, kulturarbetare, dokumentärfilmare och även av föräldrar. Det handlar om att förbereda intervjun, skapa tillit, känna till lagstiftningen om yttrandefrihet men också om att tydliggöra barnperspektivet
Förord 7 Inledning 11 Kapitel 1 - Att intervjua ett barn 17 Konsten att intervjua 23 Förberedelser, research, förhållningssätt, språk, tilltal och val av plats. Intervjun som hantverk 65 Känsliga intervjuer, komplicerade ämnen, öppna frågor, mikrofon/inspelning, egna minnen, ljug och påhitt Yttrandefrihet och integritet 125 Behövs tillstånd eller tillåtelse från föräldrar? Barnkonventionen, yttrandefrihetslagstiftning och för- och efternamn. Kapitel 2 - Jag söker upp mina intervjupersoner 161 Återblickar, självkritik och egna erfarenheter Skönt att du inte såg oss som idioter 162 Jag återser Kim och Allan. Du hade ju inga socbeslut i fickan! 177 Jag återser Sonny. Pappa la sig i lite för mycket 187 Jag återser Olof och Petter, två av fem syskon. Det var coolt att vara med i radio 208 Jag återser Viktoria, en av fyra systrar. Ta bort programmet från nätet 222 Jag återser Salim. Då hade jag redan fått mitt filter 130 Jag återser Emma. Först trodde jag att det var mitt fel 239 Jag återser Sara. Kapitel 3 - Ungas medverkan 249 Vilka får komma till tals i public service-radion? Det är en fråga om makt 151 Intervju med Cecilia von Feilitzen. Barnens röster i Sveriges Radio 256 Lyssning på tio veckor Studio Ett och P4 Extra 266 Barnens helg i P4 179 Kapitel 4 - Göra skillnad? 299 Jag tar initiativ till Barnen, Fråga Barnen! och Barnens Romanpris Avslutning: Barnet i mig 347 Intervjuer 369 Noter 371 Referenslitteratur 378