Hylla
Personnamn
Titel och upphov Svåra samtal : [hur man pratar om det som betyder mest]
Uniform titel Difficult conversations. Svenska
Utgivning, distribution etc. Ponto pocket, Stockholm : 2014 (Falun : ScandBook)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*00001744nam a2200505 a 4500
*00139913
*00520150910030852.6
*008141016s2014 sw ||| |00| 0 swe c
*020 $a978-91-7475-214-4
*035 $a(SE-LIBR)17022724
*035 $a(Ko)45046
*040 $aBOKR$dL$dS
*0411 $aswe$heng
*042 $9NB
*08204$a153.6$223/swe
*084 $aDoef$2kssb/8
*1001 $aStone, Douglas
*24010$aDifficult conversations.$lSvenska
*24510$aSvåra samtal :$b[hur man pratar om det som betyder mest] /$cDouglas Stone, Bruce Patton, Sheila Heen ; översatt av Kjell Waltman
*250 $a2. utg.
*260 $aStockholm :$bPonto pocket,$c2014$e(Falun :$fScandBook)
*300 $a327 s. ;$c18 cm
*650 2$aCommunication
*650 2$aInterpersonal relations
*650 2$aConflict (Psychology)
*650 7$aKommunikationspsykologi$2sao
*650 7$aKonfliktlösning$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Konfliktl%C3%B6sning
*650 7$aSamtalsmetodik$2sao$0164700
*650 0$aConflict management
*7001 $aPatton, Bruce
*7001 $aHeen, Sheila
*841 $5Ko$ax aa$b150903||0000|||||000||||||000000$en
*852 $5Ko$bKo$hDoe$lSTO
*950 $wh$aMotiverande samtal$uSamtalsmetodik
*950 $aPsykologi$wg$uKommunikationspsykologi
*950 $aManipulation (psykologi)$uKommunikationspsykologi
*950 $aKonflikthantering$uKonfliktlösning
*950 $aKrishantering$uKonfliktlösning
*950 $aManagement$wg$uKonfliktlösning
*950 $aFörhandlingsteknik$wg$uKonfliktlösning
*950 $aProblemlösning$wg$uKonfliktlösning
*950 $aFredsbyggande$wh$uKonfliktlösning
*950 $aKonfliktförebyggande$uKonfliktlösning
*950 $aSociala konflikter$uKonfliktlösning
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förf. menar att vår oförmåga att hantera svåra samtal leder till ansträngda förhållanden o problem i familjen o på arbetet. Boken visar på olika metoder o ger konkreta råd om sätt att agera på när man måste diskutera känsliga eller besvärliga ämnen.
Förord av Roger Fisher 9 Inledning 11 Problemet 1 Red ut De tre samtalen 21 Övergå till att inta en inlärningsattityd "Vad hände?"-samtalet 2 Sluta gräla om vem som har rätt: Utforska varandras berättelser 47 3 Ta inte för givet att den andre menade det: Skilj mellan avsikt och inverkan 72 4 Överge skuldfrågan: Kartlägg bidragssammanhanget 90