Hylla
Titel och upphov Kunskapsbedömning i skolan : praxis, begrepp, problem och möjligheter
Utgivning, distribution etc. Skolverket ; Fritze [distributör], Stockholm : Stockholm : 2011 ([Sverige] : Elanders Sverige)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Term
Indexterm - Okontrollerad
Institutionsnamn
Annat medium Även utgiven elektroniskt Kunskapsbedömning i skolan
Elektronisk adress och åtkomst (URI) http://www.skolverket.se/publikationer?id=2660 Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
ISBN
Antal i kö:
*00001956nam a2200445 a 4500
*00137140
*00520140415030845.1
*008111116s2011 sw |||| |000 0 swe c
*020 $a978-91-86529-54-3
*035 $a(SE-LIBR)12399925
*035 $a(Ko)41598
*040 $aGx$dS
*042 $9NB
*08204$a371.26$222/swe
*084 $aEab$2kssb/8
*24510$aKunskapsbedömning i skolan :$bpraxis, begrepp, problem och möjligheter
*260 $aStockholm :$bSkolverket ;$aStockholm :$bFritze [distributör],$c2011$e([Sverige] :$fElanders Sverige)
*300 $a73 s. :$bfotogr. ;$c23 cm
*4900 $aStödmaterial / Skolverket
*650 7$aSkolan$zSverige$2sao
*653 $aKunskapsbedömningar (prel/S)
*7101 $aSverige.$bSkolverket$4pbl$0129465
*77608$iÄven utgiven elektroniskt$tKunskapsbedömning i skolan$wIMP12318549
*841 $5Ko$ax a$b140326||0000|||||001||||||000000$e1
*852 $5Ko$bKo$hEab
*85640$uhttp://www.skolverket.se/publikationer?id=2660$zFritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
*910 $aSkolverket$uSverige.$bSkolverket
*910 $aStatens skolverk$uSverige.$bSkolverket
*910 $iEngelska:$aSweden.$bNational Agency for Education$wi$uSverige.$bSkolverket
*910 $aNational Agency for Education in Sweden$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSwedish Board of Education$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSwedish National Agency for Education$uSverige.$bSkolverket
*910 $aEnti Shkollor dhe Instituti$uSverige.$bSkolverket
*910 $aKouluvirasto$uSverige.$bSkolverket
*910 $aHay'adda Waxbarashada$uSverige.$bSkolverket
*910 $aDirección Nacional de Educación$uSverige.$bSkolverket
*910 $aVrhovna Školska u Prava$uSverige.$bSkolverket
*910 $aOkullar Genel Müdürlüǧü$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSverige.$bSkolöverstyrelsen$wa$uSverige.$bSkolverket
*910 $aSverige.$bMyndigheten för skolutveckling$uSverige.$bSkolverket
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
3 Förord 5 Kapitel 1. Vad är bedömning? 12 Sammanfattning 13 Diskussionsfrågor 15 Kapitel 2. Bedömning för lärande 16 Fem nyckelstrategier för formativ bedömning 17 Formativ och summativ bedömning i samklang 18 Från rätt svar till rätt f råga/rätt uppgift 20 Återkoppling som pekar framåt 22 Självbedömning och kamratbedömning 23 Formativ bedömning för att utveckla undervisningen 24 Sammanfattning 25 Diskussionsfrågor 27 Kapitel 3. Kvalitet i bedömningar 27 Hur gör man bedömningar relevanta och trovärdiga? 34 Hur gör man bedömningar tillförlitliga? 36 Variation och allsidighet 38 Sammanfattning 38 Diskussionsfrågor 41 Kapitel 4. Bedömningssituationer 41 Kontinuerlig klassrumsbedömning - metoder och exempel 47 Specifika bedömningstillfällen 57 Sammanfattning 57 Diskussionsfrågor 59 Kapitel 5. Utveckling av bedömningar 62 Lärare som bedriver en god bedömningspraktik... 62 Rektorer som leder arbetet mot en god bedömningspraktik. 63 Sammanfattning 63 Diskussionsfrågor 64 Begreppslista 66 Förslag på vidare läsning 68 Referenser