Hylla
Personnamn
Titel och upphov Metoder : undervisning och framträdande
Utgivning, distribution etc. Studentlitteratur, Lund : 2010 (Malmö : Holmbergs)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*00001320nam a2200373 a 4500
*00136265
*00520111017080305.0
*008111021s2010 sw |||| |001 0 swe c
*020 $a978-91-44-05595-4
*035 $a(SE-LIBR)11775252
*035 $a(Ko)40596
*040 $aUbl$dQ$dS
*042 $9NB
*082 $a371.3$222
*084 $aEab$2kssb/8
*1001 $aLångström, Sture, $d1937-
*24510$aMetoder :$bundervisning och framträdande /$cSture Långström & Ulf Viklund
*250 $a1. uppl.
*260 $aLund :$bStudentlitteratur,$c2010$e(Malmö :$fHolmbergs)
*300 $a194 s. ;$c23 cm
*650 7$aPedagogisk metodik$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Pedagogisk%20metodik
*650 0$aTeaching - Methodology
*7001 $aViklund, Ulf,$d1942-
*841 $5Ko$ax a$b1110204u 8 1001uu 0901128$e4
*852 $5Ko$bKo$hEab
*950 $aUndervisningsmetodik$uPedagogisk metodik
*950 $aMetodik$xpedagogik$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aEntreprenöriellt lärande$uPedagogisk metodik
*950 $aFlexibelt lärande$wh$uPedagogisk metodik
*950 $aIndividualiserad undervisning$wh$uPedagogisk metodik
*950 $aObservation (pedagogik)$wh$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aSokratiska samtal$uPedagogisk metodik
*950 $wh$aTvåspråkig undervisning$uPedagogisk metodik
*950 $aDidaktik$uPedagogisk metodik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
MTM:s talboksannotation: En metodbok där en mängd undervisningsmetoder presenteras. Några av metoderna är berättande, värderande, experimentella, interaktiva, kommunikativa, problemlösande, undersökande samt vetenskapliga metoder. Efter flera av avsnitten och kapitlen ges tips för vidare läsning. Boken vänder sig till alla som kommer i kontakt med utbildning. Författarna är lärare och har även arbetat som bland annat lärarutbildare och läromedelsförfattare Förlagsinformation: Riktigt duktiga undervisare, föreläsare och fortbildare behärskar sitt ämnesområde, har goda pedagogiska kunskaper och en förmåga att välja rätt metod med hänsyn till deltagare, ämne och förhållanden i övrigt. Den här boken lyfter fram en mångfald mycket intressanta och spännande metoder som i ett lämpligt urval kan ge förnyad stimulans i det dagliga arbetet i skolan, studieförbundet eller kompetensutvecklingen för verksamma yrkesutövare inom alla områden. Genom att sammanställa en variation av undervisningsmetoder flyttar vi fokus från undervisaren till ämnet och deltagarna och från tvång och ensidighet till frihet och flerperspektivitet. Exempel på metoder som presenteras och diskuteras är: - berättande - kommunikativa - problemlösande - interaktiva - experimentella - undersökande. Boken vänder sig till alla som på något sätt sysslar med utbildning, d.v.s. lärarstudenter och verksamma lärare som vill ha tillgång till kunskap om och färdighet i att använda en mängd olika metoder. Men även den som ansvarar för kompetensutveckling på ett företag eller leder studiecirklar kan finna inspiration och stöd för sin utveckling.