Hylla
Personnamn
Titel och upphov Skriva på universitet och högskolor : en bok för lärare och studenter
Uniform titel Skriving ved universitet og høgskolar. Svenska
Utgivning, distribution etc. Studentlitteratur, Lund : 2010 (Polen)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN
Antal i kö:
*00001559nam a2200433 a 4500
*00136264
*00520110909162806.0
*008111021s2010 sw |||| |00| 0|swe
*020 $a978-91-44-05710-1
*035 $a(SE-LIBR)11733572
*035 $a(Ko)40595
*040 $aLGEN$dSoph$dS
*0411 $aswe$hnor
*042 $9NB
*08204$a808.066$222
*084 $aAef$2kssb/8
*084 $aEaa$2kssb/8
*1001 $aHoel, Torlaug Løkensgard,$d1939-
*24010$aSkriving ved universitet og høgskolar.$lSvenska
*24510$aSkriva på universitet och högskolor :$ben bok för lärare och studenter /$cTorlaug Løkensgard Hoel ; översättning: Sten Andersson
*250 $a1. uppl.
*260 $aLund :$bStudentlitteratur,$c2010$e(Polen)
*300 $a262 s. ;$c23 cm
*650 7$aVetenskapligt skrivande$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Vetenskapligt%20skrivande
*650 7$aSkrivprocessen$2sao$0https://id.kb.se/term/sao/Skrivprocessen
*650 7$aReport writing$2shbe
*650 7$aResearch methodology$2shbe
*650 0$aAcademic writing
*650 0$aReport writing ; (¡ Composition and exercises)
*655 4$aÖvrigt
*7001 $aAndersson, Sten$4trl
*841 $5Ko$ax a$b1110204u 8 1001uu 0901128$e4
*852 $5Ko$bKo$hAefe
*900 $aLøkensgard Hoel, Torlaug,$d1939-$uHoel, Torlaug Løkensgard,$d1939-
*950 $aAkademiskt skrivande$uVetenskapligt skrivande
*950 $aRapportskrivning$wh$uVetenskapligt skrivande
*950 $aUppsatsskrivning$wh$uVetenskapligt skrivande
*950 $aTekniskt skrivande$uVetenskapligt skrivande
*950 $aVetenskaplig publicering$uVetenskapligt skrivande
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förlagsinformation: Inom högre utbildning har skrivandet en traditionellt stark roll. Studenterna inom vitt skilda ämnen förväntas prestera vetenskapliga uppsatser och presentationer. Denna bok möter lärarens behov av att kunna handleda i synnerhet den nya studentens skrivande. Hur ska du som lärare kunna hjälpa de studenter som stött på problem? Det rör sig om att förstå skrivprocessens olika steg, att ge fruktbar feedback, att lära studenten planera texter och att skriva om! Författaren diskuterar även vilken roll läsaren spelar för texten och hur man hanterar skrivblockering. Boken riktar sig till lärare på högskolor och universitet men även till lärarutbildare, studenter, kursledare och andra skribenter som vill utveckla sitt skrivande.