Hylla
Personnamn
Titel och upphov Studieteknik för universitet/högskola : [en handbok i speedreading, minnestekniker, effektiv lästeknik, mindmapping, intelligens och inlärningsstilar]
Utgivning, distribution etc. Svenska studieteknikförl., Stockholm : cop. 1999 ; ([Stockholm] : [Civiltr.])
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Adress
Fysisk beskrivning [4] s., s. 7-89, [2] s. : ill. ; 24 cm
Anmärkning: Allmän Även med tryckår: [Ny tr.], cop. 2000 ; [Ny tr.], 2004 ; [Ny tr.], 2005 ; [Ny tr.], 2006 ; [Ny tr.], 2001
Term
Automatiskt genererade ämnesord (BURK)
ISBN
Antal i kö:
*00001487nam a2200397 a 4500
*00136192
*00520110915090305.0
*008110927s1999 sw a 000 0 swe
*020 $a91-630-8338-8 ;$c229:00
*035 $a(SE-LIBR)7453987
*035 $a(Ko)40507
*040 $aNB$dMhs
*042 $9NB$9SEE
*08204$a378.170281$222/swe
*084 $aEpad$2kssb/7
*084 $aA
*084 $aT 61
*1001 $aKellquist, Mattias,$d1971-
*24500$aStudieteknik för universitet/högskola :$b[en handbok i speedreading, minnestekniker, effektiv lästeknik, mindmapping, intelligens och inlärningsstilar] /$cMattias Kellquist, Mats Eneroth
*260 $aStockholm :$bSvenska studieteknikförl.,$ccop. 1999 ;$e([Stockholm] :$f[Civiltr.])
*270 $aBox 34144
*300 $a[4] s., s. 7-89, [2] s. :$bill. ;$c24 cm
*500 $aÄven med tryckår: [Ny tr.], cop. 2000 ; [Ny tr.], 2004 ; [Ny tr.], 2005 ; [Ny tr.], 2006 ; [Ny tr.], 2001
*599 $aNB: [Ny tr.], cop. 2000 (Bromma : Graphium print & distribution) ; [Ny tr.], 2004 (Uppsala : Almqvist & Wiksell tr.)
*650 2$aLearning
*650 2$aEducation$0(DLC)sh 85040989
*650 2$aMemory
*650 7$aStudieteknik$xhögskolan$2sao
*650 7$aStudieteknik$2sao
*650 0$aStudy skills
*7001 $aEneroth, Mats,$d1956-
*841 $5Ko$ax a$b1109274u 8 1001uu 0901128$e4
*852 $5Ko$bKo$hEp
*950 $aMindmapping$wh$uStudieteknik
*976 2$aEpad$bHögskolan Studieteknik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
10 INLEDNING 15 1: MULTIPLA INTELLIGENSER OCH INLÄRNINGSSTILAR INLEDNING MULTIPLA INTELLIGENSER EQ MINST EN INTELLIGENS ÖVER GENOMSNITTET INLÄRNINGSFÖRMÅGAN ÄR UNIK INLÄRNINGSSTILAR FÖRSTÅ DIN LÄRARE BÄTTRE MUSIK VID INLÄRNING VILKEN MUSIK SKALL MAN VÄLJA SAMMANFATTNING 29 2: HJÄRNAN INLEDNING VÅRA TVÅ HJÄRNHALVOR DÅLIG KONCENTRATION? FANTASIN SEGRAR ÖVER VILJAN SAMMANFATTNING 37 3: MINNET OCH MINNESTEKNIKER INLEDNING MINNETS HUVUDTYPER MINNESKURVAN ASSOCIERING OCH VISUALISERING MINNESKURVANS TIDSPERSPEKTIV REPETITION - GENVÄGEN TILL MINDRE ARBETE MINNESTEKNIKER - MNEMOTEKNIKER LÄNKMETODEN AKRONYMER TAL-RIM-METODEN SIFFROR SAMMANFATTNING 55 4: MINDMAPPING INLEDNING EFFEKTIVA ANTECKNINGAR - PÅ VÄG MOT MINDMAPPING VARFÖR MINDMAPPING? GRUNDREGLER FÖR MINDMAPPING EN FÖRSTA ÖVNING ATT FÅ STRUKTUR EN PERSONLIG STIL SAMMANFATTNING 69 5: SPEEDREADING - SNABBLÄSNING INLEDNING LÄSHASTIGHET ÖGONRÖRELSER VANLIGA LÄSFEL FÄRRE FIXERINGAR FÖRDELAR MED SNABBLÄSNING ERGONOMI FÖR ÖGAT ORDFÖRRÅD VISUELL GUIDE SAMMANFATTNING 79 6: EFFEKTIV LÄSTEKNIK INLEDNING EFFEKTIV LÄSTEKNIK ÖVERSIKT STUDIEPLANERING FÖRDJUPAD ÖVERSIKT SNABBLÄSNING FÖRDJUPAD LÄSNING FRÅGESTÄLLNINGAR REPETITIONER SAMMANFATTNING LITTERATURFÖRTECKNING