Hylla
Personnamn
Titel och upphov The return of the real : the Avant-garde at the end of the century
Utgivning, distribution etc. MIT Press, Cambridge, MA : 1996
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Term
Automatiskt genererade ämnesord (BURK) Konst Konsthistoria Efterkrigstiden Konst Konsthistoria Otraditionella Konstformer Efterkrigstiden
ISBN 0-262-06187-2 (hc : alk. paper) ; 0-262-56107-7 (pb : alk. paper) 978-0-262-56107-5
Antal i kö:
*00001628nam a22005057a 4500
*0013034
*00520140318030920.2
*008960522s1996 xxu 001 0 eng c
*020 $a0-262-06187-2 (hc : alk. paper) ;$cCIP entry
*020 $a0-262-56107-7 (pb : alk. paper)
*020 $a978-0-262-56107-5
*035 $a(SE-LIBR)4738471
*035 $a(Ko)3275
*040 $aG$dQ
*082 $a701$b.18$220
*082 $a701.18$222
*084 $aIb.55$2kssb/6
*084 $aIbh.55$2kssb/6
*084 $aIaa$2kssb/6
*084 $5Ko$aIb.55$2kssb/6
*084 $5Ko$aIbh.55$2kssb/6
*1001 $aFoster, Hal,$d1955-
*24504$aThe return of the real :$bthe Avant-garde at the end of the century /$cHal Foster
*260 $aCambridge, MA :$bMIT Press,$c1996
*300 $axix, 299 s. :$bill.
*4900 $aAn October book
*599 $ahum/sam
*650 0$aArt criticism
*650 0$aHistory
*650 0$a20th century
*650 0$aAvant-garde (Aesthetics)
*650 0$aArt, Modern
*650 7$aAvantgarde (estetik)$2sao
*650 7$aExperimentell konst$xhistoria$y1945-$2sao
*650 7$aKonstkritik$2sao
*841 $5Ko$axa a$b0201070u 0 4000uu |000000$e1
*852 $5Ko$bKo$hKONST - Ib.55
*950 $aKritik$wg$uKonstkritik
*950 $aKonstkritiker$uKonstkritik
*950 $aAvantgardism$uAvantgarde (estetik)
*950 $aEstetik$wg$uAvantgarde (estetik)
*950 $aModernism (konst)$uAvantgarde (estetik)
*976 2$aIb.55$bKonst Konsthistoria Efterkrigstiden
*976 2$aIbh.55$bKonst Konsthistoria Otraditionella Konstformer Efterkrigstiden
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
After the dominant models of art-as-text in the 1970s and are now witness to a return to the real - to art and theory that seek to be grounded in bodies and sites, identities and communities.