Konstfacks bibliotek

Dark matter : art and politics in the age of enterprise culture
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • KONST - Ia
Personnamn
Titel och upphov
  • Dark matter : art and politics in the age of enterprise culture
Utgivning, distribution etc.
  • Pluto Press , New York ; 2010 ; a London : 2010
Utgivningsår
  • 2010
  • Språk: Engelska.
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
  • xvi, 240 s. : ill.
Anmärkning: Dissertation o.dyl.
  • S. 218-221 : Bibliografi. Index.
Term
ISBN
  • 978-0-7453-2752-5
  • 978-0-7453-2752-5
  • 0-7453-2752-4
  • 0-7453-2752-4
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00001177nam a22003977a 4500
*00128975
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2010    xxka   | b    001 0 eng d
*020  $a978-0-7453-2752-5
*020  $a978-0-7453-2752-5
*020  $a0-7453-2752-4
*020  $a0-7453-2752-4
*035  $a(Ko)33190
*040  $dBTCTA$deng$dBTCTA$dH
*084  $aIa:oa
*1001 $aSholette, Gregory
*24510$aDark matter :$bart and politics in the age of enterprise culture  /$cGregory Sholette
*260  $aNew York ;$a2010 ;$aa London :$bPluto Press ,$c2010
*300  $axvi, 240 s.  :$bill.
*502  $aS. 218-221 : Bibliografi. Index.
*650 4$aKonst och samhälle
*650 4$aKonstsociologi
*650 4$aArt and society
*697  $cKonstsociologi
*8520 $hKONST -  Ia
*950  $aArkitektur och samhälle
*950  $aKonst och samhälle
*950  $aKonst och politik
*950  $aKonst och samhälle
*950  $aKonstpolitik
*950  $aKonst och samhälle
*950  $aSamhälle och konst
*950  $aKonst och samhälle
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Art is big business, with some artists able to command huge sums of money for their works, while the vast majority are ignored or dismissed by critics. This book shows that these marginalised artists, the 'dark matter' of the art world, are essential to the survival of the mainstream and that they frequently organize in opposition to it.



Gregory Sholette, a politically engaged artist, argues that imagination and creativity in the art world originate thrive in the non-commercial sector shut off from prestigious galleries and champagne receptions. This broader creative culture feeds the mainstream with new forms and styles that can be commodified and used to sustain the few artists admitted into the elite.



This dependency, and the advent of inexpensive communication, audio and video technology, has allowed this 'dark matter' of the alternative art world to increasingly subvert the mainstream and intervene politically as both new and old forms of non-capitalist, public art. This book is essential for anyone interested in interventionist art, collectivism, and the political economy of the art world.

  • p. ix
  • p. xi
  • p. xiii
  • p. 1
  • p. 23
  • p. 46
  • p. 71
  • p. 94
  • p. 116
  • p. 135
  • p. 152
  • p. 186
  • p. 189
  • p. 218
  • p. 222
  • p. 224
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
 Tillgängligt Konstfacks bibliotek KONST - Ia