Hylla
Personnamn
Titel och upphov "Se lika ung ut som du känner dig" : kulturella föreställningar om ålder och åldrande i populärpress för kvinnor över 40
Utgivning, distribution etc. Nationella institutet för forskning om äldre och åldrande (NISAL), Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Linköpings universitet , Norrköping ; 2009 : 2009 (Linköping : LiU-tr. )
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Serietitel - ej biuppslagsform
Nummer i serie
Seriebiuppslag under titel
Anmärkning: Dissertation o.dyl. Diss. Linköping : Linköpings universitet, 2009
Anmärkning: Språk Sammanfattning på engelska med titeln: "Look as young as you feel" : cultural conceptions of age and ageing in popular press aimed at women over 40
Term
Institutionsnamn
Elektronisk adress och åtkomst (URI) http://www.bibl.liu.se/liupubl/disp/disp2009/arts477s.pdf Sammanfattning (spikblad)
ISBN 978-91-7393-652-1 978-91-7393-652-1
Antal i kö:
*00003562nam a2200889 a 4500
*00127596
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2009 sw ||||| m |00| 0 swe c
*020 $a978-91-7393-652-1
*020 $a978-91-7393-652-1
*035 $a(Ko)31732
*0410 $aswe$beng
*084 $aOabkbb
*084 $aOhja
*084 $aBt
*1001 $aLövgren, Karin,$d1958-
*24511$a"Se lika ung ut som du känner dig" :$bkulturella föreställningar om ålder och åldrande i populärpress för kvinnor över 40 /$cKarin Lövgren
*250 $a1. uppl.
*260 $aNorrköping ;$a2009 :$bNationella institutet för forskning om äldre och åldrande (NISAL), Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Linköpings universitet ,$c2009$e(Linköping :$fLiU-tr. )
*300 $a426 s. :$bill. :$c24 cm
*4900 $aLinköping studies in arts and science ;$v477 ,$x0282-9800
*502 $aDiss. Linköping : Linköpings universitet, 2009
*546 $aSammanfattning på engelska med titeln: "Look as young as you feel" : cultural conceptions of age and ageing in popular press aimed at women over 40
*650 4$aMassmedia
*650 4$aVeckotidningar
*650 4$aKvinnobild en
*650 4$a2000-talet
*650 4$aSverige
*650 4$aÅldrande
*650 4$amedelåldern
*650 4$aReklam
*650 4$aKropp
*650 4$aGenus
*650 4$aKulturstudier
*650 4$aKvinnor i massmedia
*650 4$aÅldrande i massmedia
*650 4$aKvinnor i reklamen
*650 4$aMedelålders kvinnor
*650 4$aPopulärpress
*650 4$aVeckotidningar
*650 4$aWomen in advertising
*650 4$aWomen in mass media
*650 4$aMiddle aged women
*650 4$aPeriodicals
*697 $cPublicistik
*697 $cSociologi: vuxna
*697 $cKvinnofrågor
*7101 $aLinköpings universitet.
*7101 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande$4pbl
*830 0$aLinköping studies in arts and science ;$v477$x0282-9800
*8520 $hOa
*8564 $uhttp://www.bibl.liu.se/liupubl/disp/disp2009/arts477s.pdf$ySammanfattning (spikblad)
*910 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande. Linköpings universitet
*910 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande$uLinköpings universitet.
*910 $aLinköpings universitet.
*910 $aInstitutionen för samhälls- & välfärdsstudier
*910 $aNationella Institutet för forskning om äldre och åldrande
*910 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande$uLinköpings universitet.
*910 $aNISAL
*910 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande$uLinköpings universitet.
*910 $ainstitutet för forskning om äldre och åldrande
*910 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande$uLinköpings universitet.
*910 $aLinköping University.
*910 $aNational Institute for the Study of Ageing and Later Life
*910 $aNationella institutet för forskning om äldre och åldrande$nEngelska$uLinköpings universitet.$wi
*950 $aUngdomstidningar
*950 $aPopulärpress
*950 $aMedelålders personer
*950 $aMedelålders kvinnor
*950 $aFrågespalter
*950 $aVeckotidningar
*950 $aTidskrifter
*950 $aVeckotidningar
*950 $aKvinnor i pressen
*950 $aKvinnor i massmedia
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.