Hylla
Personnamn
Titel och upphov
Uniform titel
Utgivning, distribution etc. Liber , Malmö ; 2006 : 2006 (Kristianstad : Kristianstads boktryckeri )
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Institutionsnamn
Term
Elektronisk adress och åtkomst (URI) http://www2.liber.se/bilder/omslag/100/4707755o.jpg Omslagsbild
ISBN 91-47-07755-7 (inb.) 91-47-07755-7
Antal i kö:
*00000993nam a2200361 a 4500
*00126954
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2006 sw ||||| |00| 0 swe||
*020 $a91-47-07755-7 (inb.)
*020 $a91-47-07755-7
*035 $a(Ko)31052
*040 $dLGEN$dNB
*0410 $aswe$heng
*084 $aQz IKEA
*1001 $aLewis, Elen
*2401 $aGreat Ikea!. .$lSvenska
*24510$aFenomenet Ikea /$cElen Lewis ; översättning: Karin Ashing
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö ;$a2006 :$bLiber ,$c2006$e(Kristianstad :$fKristianstads boktryckeri )
*300 $a136 s. :$c22 cm
*61024$aIkea
*61024$ahistoria
*61024$asao
*650 4$ahistoria
*650 4$aswe
*650 4$aFöretag
*650 4$aswe
*697 $cSärskilda företag
*7001 $aAshing, Karin$4trl
*8520 $hQz IKEA
*8564 $uhttp://www2.liber.se/bilder/omslag/100/4707755o.jpg$yOmslagsbild
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 11 Ikea i siffror (2004/2005) 14 1 Demokratisk design 15 Uppfinningen som revolutionerade möbelmarknaden 16 Ikea-generationen 18 Demokratisk design 19 Ikea och postmodernismen 21 Ikea: det egensinniga varumärket 22 Rökridåer 24 2 Ingvar Kamprad: den store designern 26 Utdrag från Ingvar Kamprads brev från den 5 april 2004 28 Fortfarande ett finger med i spelet 29 Ekonomiklass 30 Myter och historier om Ingvar Kamprad 30 "Ingen har gjort så många fiaskon som jag" 33 Helan går: en svensk snapsvisa 34 Träda tillbaka 35 Habitat 37 3 E och A i Ikea - gården Elmtaryd i Agunnaryd 39 Tidsaxel de första åren i Ikea 41 Ikea-Nytt 42 Bojkotten 44 Svensk invasion 46 Ett komplicerat nät 47 4 Småland, stengärdsgårdarna och språket inom Ikea 50 Älmhult - Ikeas Mecka 51 Billy, Sultan och Värde 53 Ikea-spelet 54 Vikingakäk 55 En svensk historielektion 56 Svenska stereotyper 57 Skandinaviskt boende 59 En del av möblemanget 62 5 Innovativa material 64 Kamprads lins 65 Innovativa material 68 Ikeas material 68 Designekonomi 70 Höjdpunkter inom design 71 Priset på varm korv 72 Efterfrågan efter tillgång 73 6 Staden med platta paket 76 Kungens kurva 77 Ikea-konceptet 78 Skriva hem 80 En del av familjen 81 Sju nivåer av helvetet 82 Möbeltillverkare 85 7 Släng ut all gammal kretong 87 Varumärket som utmanare 88 Ett urval av Ikeas reklamslogans 89 Ändra smak: den brittiska kampanjen "Släng ut all gammal kretong" 90 Changing rooms 94 Offentlig debatt 95 Elitformgivare 97 Katalogen 98 8 Möbelhandlarens testamente 100 Ikea-trotjänare 101 En fadersgestalt 102 Enhetlig anspråkslöshet 104 En historieberättande kultur 106 The Ikea Way 107 Smörgåsbord 109 9 En vikingafärd 112 Drömmar om Amerika 114 En svensk diplomat i USA 116 Amerikanska kulturskillnader som fick Ikea att tänka om 119 Omöjligt att översätta 120 Kinesiska murar 121 Ryska dockor 122 10 Ikea i den globala byn 125 Ikea för barn 126 Ikea och miljön 128 Socialt ansvarstagande 129 Hot från alla håll 130 Slutet på affären? 132 Nästa generation 133 Vad andra kan lära av Ikea 135 Litteraturförteckning 136