Hylla
Personnamn
Titel och upphov Den kreativa klassens framväxt
Uniform titel The rise of the creative class. . Svenska
Utgivning, distribution etc. Daidalos , Stockholm ; 2006 : 2006 (Uddevalla : Mediaprint i Uddevalla )
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän I publikationen felaktigt: The rise of the creativa class
Term
ISBN 91-7173-237-3 91-7173-237-3
Antal i kö:
*00001967nam a2200697 a 4500
*00123357
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2006 sw ||||| |00| 0 swe c
*020 $a91-7173-237-3
*020 $a91-7173-237-3
*020 $z978-91-7173-237-8
*035 $a(Ko)26878
*040 $dLGEN$dNB
*0410 $aswe$heng
*084 $aOabka
*1001 $aFlorida, Richard
*2401 $aThe rise of the creative class. .$lSvenska
*24514$aDen kreativa klassens framväxt /$cRichard Florida ; översättning: Anna Sörmark ; [fackgranskning: Per Sjödén]
*260 $aStockholm ;$a2006 :$bDaidalos ,$c2006$e(Uddevalla :$fMediaprint i Uddevalla )
*300 $a446, [2] s. :$c23 cm
*500 $aI publikationen felaktigt: The rise of the creativa class
*650 4$aSocial a klasser
*650 4$aKreativitet
*650 4$asocial a aspekter
*650 4$aKreativitet
*650 4$asamhällsaspekter
*650 4$aKreativitet
*650 4$aekonomiska aspekter
*650 4$aSocial förändring
*650 4$aVälfärdssamhälle
*650 4$aswe
*650 4$aSocial struktur
*650 4$aswe
*650 4$aKreativitet
*650 4$aswe
*650 4$aSocioekonomisk status
*650 4$aswe
*650 4$aArbetsmarknad
*650 4$aswe
*7001 $aSörmark, Anna$4trl
*8520 $cOa
*950 $aÖverklassen
*950 $aSocial a klasser
*950 $aBorgarklassen
*950 $aSocial a klasser
*950 $aArbetarklassen
*950 $aSocial a klasser
*950 $aMedelklassen
*950 $aSocial a klasser
*950 $aKlassmedvetande
*950 $aSocial a klasser
*950 $aSocial grupper
*950 $aSocial a klasser
*950 $aKulturspridning
*950 $aSocial förändring
*950 $aKlasstillhörighet
*950 $aSocial a klasser
*950 $aSamhällsklasser
*950 $aSocial a klasser
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord till pocketutgåvan 9 Förord 23 1 Vardagens omvandling 27 DEL I DEN KREATIVA ÅLDERN 2 Ett kreativt ethos 47 3 Den kreativa ekonomin 73 4 Den kreativa klassen 101 DEL II ARBETE 5 Verkstaden och frisörsalongen 119 6 Den horisontella arbetsmarknaden 137 7 Den slipslösa arbetsplatsen 153 8 Att leda kreativiteten 167 9 Tidsförskjutningen 185 DEL III LIV OCH FRITID 10 Det upplevelsebaserade livet 207 11 Den stora omvandlingen 233 DEL IV GEMENSKAP 12 Platsen 259 13 Kreativitetens geografi 281 14 Teknologi, talang och tolerans 295 15 Från socialt till kreativt kapital 317 16 Att bygga en kreativ gemenskap 335 17 Den kreativa klassen växer upp 369 Appendix A: Var siffrorna kommer ifrån 381 Appendix B: Information om uppdateringar 407 Appendix C: Memphismanifestet 431 Tack 433 Namnregister 437 Sakregister 443 Figur- och tabellförteckning 447