Hylla
Personnamn
Titel och upphov Att sälja och ta betalt för kunskap
Utgivning, distribution etc. Liber ekonomi , Malmö : 2002 (Malmö : Bäcklund)
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning
Term
ISBN 91-47-06485-4 (inb.) 91-47-06485-4 :
Antal i kö:
*00001035nam a2200373 a 4500
*00121730
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2002 sw ||||| |00| 0 swe||
*020 $a91-47-06485-4 (inb.)
*020 $a91-47-06485-4 :$c349:00
*035 $a(Ko)25009
*040 $dNB
*084 $aQblbe
*1001 $aAhrnell, Britt-Marie,$d1958-
*24510$aAtt sälja och ta betalt för kunskap /$cBritt-Marie Ahrnell, Rolf Edman
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bLiber ekonomi ,$c2002$e(Malmö :$fBäcklund)
*300 $a129 s. :$c22 cm
*650 4$aKunskapsföretag
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aTjänster
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aService marketing
*650 4$aProfessional service firms
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aKunskap
*650 4$aMarknadsföring
*650 4$aswe
*650 4$aKunskapsöverföring
*650 4$aswe
*7001 $aEdman, Rolf,$d1948-$4aut
*8520 $cQb
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 7 Inledning 9 Allt du gör är för kundens skull 9 Att vara medveten om 10 Attityder och recept 11 DEL 1 - Att vara medveten om 13 Vad du gör 14 Produkt, service, kunskap eller upplevelse 15 Vad du bör vara bra på - framgångsfaktorer 20 Behovet oändligt och priset inte jämförbart 21 Både och eller antingen eller 24 Prispress och rationalisering 25 Vad du är värd 27 Kundvärdet är diffust och svårfångat 27 Nyttan avgör ditt pris - retoriskt 28 Var kan värdet sökas? 30 Hur stort är värdet? 33 När kommer värdet? 37 Hur säkert är värdet? 37 Hur du kan ta betalt 40 Tiden kan vara bästa vän eller värsta fiende 41 Fast pris per enhet som du paketerar 43 Fast pris per enhet hos mottagaren 45 Abonnemang eller serviceavtal vid hög tillgänglighet 47 Betalt efter kundvärde 49 Kombinera efter bästa förmåga och kreativitet 52 Hur du gör affärer 53 Var logisk och strukturerad 53 Förtydliga med dokument 56 Slarva inte på slutet 61 DEL 2 - Attityder och recept 62 Boka kundmöte 63 Tänk så här Tre attityder att beväpna dig med 64 Gör så här Det är du som föreslår tider 66 Du ska inte presentera något 67 Om det inte fungerar 68 Gör behovsanalys 69 Kort-kort presentation och trevlig inledning 69 Tänk så här Attityden är vänligt burdus, naiv och nyfiken 70 Tre frågor som du bör finna svar på 71 Gör så här Tratten håller ordning på dina frågor 74 Presentera dig själv 83 Tänk så här Kunden är intresserad av sig - inte av dig 83 Alla kommer inte att ha samma bild 85 Gör så här Nysta upp dig själv från kundens värld 86 Kvälls- eller fackpress? 88 Presentera ett förslag 90 Tänk så här Fokus på sättet du arbetar 90 Säkert eller sannolikt? 94 Vem säljer du till? 95 Informera eller sälja? 96 Gör så här Konsten att argumentera 98 Ett förslag till förslag 99 Motivera ditt pris 103 16 skäl att ta dåligt betalt 103 Tänk så här Kunden blir aldrig nöjd 109 Gör så här Presentera och motivera priset 112 Sänk priset och minska på erbjudandet 115 Förhandla om villkor 118 Livet är inte bara förhandling 119 Tänk så här Skilj på förhandling och tävling 121 Att se den andres perspektiv 123 Gör så här Var strikt metodisk 124 De som lyckas eller misslyckas 128