Hylla
Personnamn
Titel och upphov Projektarbete 100 P : att handleda projektarbete i skolan. Handledarbok med CD
Utgivning, distribution etc. Liber ekonomi, Malmö : 2003 (Kristianstad : Kristianstads boktr.)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Upplaga
Fysisk beskrivning 160 s. : ill. ; 21 cm + 1 CD
Anmärkning: Allmän
Term
ISBN
Antal i kö:
*00001114nam a2200325 a 4500
*00116987
*00520151104030913.3
*008030616s2003 sw ||||c |00| 0 swe
*020 $a91-47-07216-4 (korr.) :$c608:00$z47-07216-4
*035 $a(SE-LIBR)8928340
*035 $a(Ko)18676
*040 $aNB
*042 $9NB
*08204$a373.136$223/swe
*084 $aQbaaj$2kssb/7
*084 $aEaby$2kssb/7
*1001 $aAndersson, Jan-Olof,$d1946-
*24500$aProjektarbete 100 P :$batt handleda projektarbete i skolan.$pHandledarbok med CD /$cJan-Olof Andersson, Marianne Feldt
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bLiber ekonomi,$c2003$e(Kristianstad :$fKristianstads boktr.)
*300 $a160 s. :$bill. ;$c21 cm +$e1 CD
*500 $aCD i ficka
*500 $a2. [tr.], 2005
*650 7$aProjektarbete i skolan$2sao
*650 0$aProject method in education
*7001 $aFeldt, Marianne,$d1952-
*841 $5Ko$ax a$b0502244u 8 1001uu 0901128$e4
*852 $5Ko$bKo$cEab$lAND
*950 $aProjektundervisning$uProjektarbete i skolan
*950 $aKoncentrationsläsning$wh$uProjektarbete i skolan
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Kursplanen för projektarbetskursen 100 p 6 1 Projektarbetet ett verktyg för skolutveckling 9 Handledaren har en viktig roll 12 Programmål och verklighetsanknytning 12 Öva, utvärdera och förbättra 14 Mer än ett projekt 14 Projektarbete utvecklar ett källkritiskt tänkande 15 Projektarbete möjliggör individuell inlärning 16 Projektgruppens betydelse 17 Våga släppa kontrollen 19 2 Förberedelser inför projektet 21 Brainstorming 21 Kortskrivning 22 Att välja och formulera frågeställning 23 Trygg i gruppen 23 Hur lär sig eleven på bästa sätt? 24 Kan eleverna ha olika ambitionsnivå? 24 Vad kan de redan? 25 Vad behöver de lära sig? 25 Vilka kontakter kan de använda sig av? 25 Vilka projekt lyckas? 26 Arbetslaget ger strid i projektarbetet 27 3 Projektgruppen 29 Olika roller i gruppen 31 Medvetandegör rollerna 32 Ta fram det eleverna är bra på 33 Elevens roll i gruppen 34 Gruppens starka och svaga sidor 34 Kommunikationen i gruppen 34 Grupprocessen 36 Konflikter 38 Gruppkontrakt 43 Olle och Roland är handledare på byggprogrammet 46 4 Projektplan 48 Mål 49 Syfte 51 Bakgrand 51 Avgränsningar 52 Metod 52 Tidplan 53 Gantt-schema underlättar planeringen 55 Roligare att gå till jobbet när eleverna jobbar i projekt 57 5 Loggbok och handledning 59 Loggbokens form 66 Loggbokens innehåll 61 Skriftlig projektredovisning 62 Handledarens loggbok 62 Vilka är involverade i projektet? 84 Handledningstillfällena 64 Avstämningar 66 6 Projektets genomförande 67 Sammanträdesteknik, protokoll och beslut 67 Olika beslutssätt 89 Rutiner, administrativa tips och råd 70 Uppdelning av arbetet 71 Metaller för källkritik, reflektioner och analyser 72 Resurser och hjälpmedel 73 7 Presentation och redovisning 74 Olika presentationsformers styrkor och svagheter 75 Projektredovisning 80 8 Utvärdering 81 Utvärdering av arbetsprocessen 81 Utvärdering av elevens arbetsinsats 84 Utvärdering av resultatet 85 Elevens självreflektion 80 Utvärdering av gruppen 87 Utvärdering av kursen 88 Utvärdering av handledarens insats 88 Utvärdering av skolans stöd 89 9 Handledning 91 Ny yrkesroll, fokus på pedagogiken 91 Handledaren är betydelsefull för projektets framgång 92 Att lära eleverna projektmetoden 93 Handledarens fallgropar 98 Metoder att verklighetsförankra projekten 99 Handledarens ansvar och befogenheter 100 Arbetslagets betydelse 101 10 Bedömning och betygssättning 102 Processen ska också bedömas 102 Betygskriterier 105 Betygskriterierna för projektarbetskursen 106 Vad ska bedömas? 106 Medbedömarens roll i betygssättningen 107 Att bedöma processen, hjälpmedel och metoder 108 En grupp men individuella betyg 108 11 Arbeta med ämnesintegrerade projekt 110 Arbetslag 110 Håll reda på poängen 111 Vikta kursplanerna så att de passar, er och era elever 112 Bestäm poäng till projekten i förväg 113 Planera projekten över tre år 114 Kurser med andra arbetslag 115 Till sist 118 PowerPointpresentation 119 Register 155