Hylla
Personnamn
Titel och upphov Glädjens mekanismer : Sveriges television
Utgivning, distribution etc. Carlsson , Stockholm : 2001 (Bjärnum : Bjärnums tr.)
Utgivningsår
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän
Anmärkning: Innehåll
Institutionsnamn
Term
Indexterm - Okontrollerad
Institutionsnamn
ISBN
Antal i kö:
*00000902nam a22003133 45
*00115452
*007|||||||||||||||||||||||
*008110824s2001 ze 00 0 swe||
*020 $a91-7203-359-2 :$c292:00
*035 $a(Ko)17043
*040 $dNB
*084 $aBub-c:bf Sveriges Television
*1001 $aBjörkegren, Dag,$d1951-
*24510$aGlädjens mekanismer :$bSveriges television /$cDag Björkegren
*260 $aStockholm :$bCarlsson ,$c2001$e(Bjärnum :$fBjärnums tr.)
*300 $a288 s. :$c21 cm
*500 $aProjekt: Fields of Flow
*505 $aLi:S
*61024$aSveriges television
*61024$aGEN
*650 4$aTelevision
*650 4$aSweden
*653 $aTV
*697 $cTelevision Video Sverige
*7101 $aFields of Flow (projekt)$4oth
*8520 $cBu
*910 $aSVT$uSveriges television
*910 $aTV 2$uSveriges television
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 7 1 Introduktion 9 1.1 TV som industriellt fenomen 11 1.2 Tidigare forskning och syfte 13 1.3 Disposition 16 2 Glädjens mekanismer 17 2.1 TV som samhällsinstitution 19 2.1.1 Ursprung 19 2.1.2 Från radio till television 27 2.1.3 Reglerad konkurrens 32 2.1.4 Fri konkurrens 71 2.1.5 Digital revolution 82 2.2 Sammanfattning 89 3 SVT: Historik 91 3.1 Sveriges Radio 91 3.2 Sveriges Television 100 3.3 Sammanfattning 114 4 SVT: Verksamhetsidéer 115 4.1 Organisation och undersökningsmetod 115 4.2 Verksamhetsidéer 124 4.2.1 Konkurrenseffekter 131 4.2.2 Verksamhets- och konkurrensstrategi 143 4.3 Sammanfattning 157 5 SVT: Agerande 160 5.1 Ägare 160 5.2 Företagsledning 162 5.3 Centrala funktioner 165 5.3.1 Personal 165 5.3.2 Ekonomi 170 5.3.3 Teknik 172 5.3.4 Information 178 5.4 Kanalledning 180 5.4.1 Kanal 1 180 5.4.2 TV2 204 5.5 Programproduktion 208 5.5.1 Kanal 1209 5.5.2 TV2 244 5.6 Sammanfattning 256 6 SVT Resultat 258 6.1 Verksamhetsresultat 258 6.2 Via moderna 262 6.3 Sammanfattning 264 Appendix: Du sköna nya värld 267 1 TV som företag 267 1.1 Politik och affär 267 1.2 Kreativitetsformer 273 1.3 Organisationsformer 276 1.4 Beslutsformer 278 2 Kioskvältar-TV 279 3 Livaktiga dinosaurier 282 Litteraturförteckning 286