Hylla
Personnamn
Titel och upphov The design of everyday things
Utgivning, distribution etc. Doubleday, New York : 1990
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning xv, 257 s. : ill. ; 21 cm
Anmärkning: Allmän Tidigare utgiven med titeln: The psychology of everyday things
Term
Okontrollerad titel The psychology of everyday things
Automatiskt genererade ämnesord (BURK) Psykologi Kognitiv Konsthantverk Industriell Formgivning Psykologi
ISBN
Antal i kö:
*00001139nam a22003617a 4500
*00111496
*00520151128030926.2
*008900209s1990 xxua 001 0 eng c
*020 $a0-385-26774-6
*035 $a(SE-LIBR)8285251
*035 $a(Ko)12628
*040 $aVö
*080 $a331
*0820 $a620.8$b2$220
*084 $aDoe$2kssb/6
*084 $aIhb:do $2kssb/6
*084 $aVnbfa$2kssb/6
*084 $5Ko$aIhb:do $2kssb/6
*084 $5Ko$aDoe$2kssb/6
*1001 $aNorman, Donald A.$d1935-
*24504$aThe design of everyday things /$cDonald A. Norman
*260 $aNew York :$bDoubleday,$c1990
*300 $axv, 257 s. :$bill. ;$c21 cm
*500 $aTidigare utgiven med titeln: The psychology of everyday things
*650 0$aDesign, Industrial$xPsychological aspects
*650 0$aHuman engineering
*650 4$aIndustriell formgivning$xPsykologi
*7404 $aThe psychology of everyday things
*852 $5Ko$bKo$cDESIGN -$hIh:d$lNOR
*900 $aNorman, Don$uNorman, Donald A.$d1935-
*976 2$aDoe$bPsykologi Kognitiv
*976 2$aIhb:do $bKonsthantverk Industriell Formgivning Psykologi
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
A popular, entertaining, and insightful analysis of why some products satisfy customers while others only frustrate them. B & W photographs and illustrations throughout.
Preface to the Paperback Edition p. v Preface p. ix The Psychopathology of Everyday Things p. 1 The Psychology of Everyday Actions p. 34 Knowledge in the Head and in the World p. 54 Knowing What to Do p. 81 To Err Is Human p. 105 The Design Challenge p. 141 User-Centered Design p. 187 Notes p. 219 Suggested Readings p. 237 References p. 241 Index p. 249