Hylla
Personnamn
Titel och upphov Det kommunikativa handlandet : kulturella perspektiv på medier och konsumtion
Utgivning, distribution etc. Nya Doxa, Nora : 2000 ; (Falun : AIT Falun)
Utgivningsår
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Term
Indexterm - Okontrollerad
Automatiskt genererade ämnesord (BURK) Masskommunikation Teori Filosofi Etnografi Socialantropologi Etnologi Allmänt Teori Filosofi
ISBN
Antal i kö:
*00002652nam a2200805 4500
*00110543
*00520170708030843.0
*008000310s2000 sw 000 0 swe
*020 $a91-578-0346-3 (korr.) ;$c229:00
*020 $z91-587-0346-3
*035 $a(SE-LIBR)8360555
*035 $a(Ko)11574
*040 $aNB
*041 $aswe
*042 $9NB$9SEE$9ARB
*08204$a302.23$223/swe
*084 $aBs:d$2kssb/6
*084 $aM:d$2kssb/6
*084 $aQblbmd$2kssb/6
*1001 $aBjurström, Erling,$d1949-
*24504$aDet kommunikativa handlandet :$bkulturella perspektiv på medier och konsumtion /$cErling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz
*260 $aNora :$bNya Doxa,$c2000 ;$e(Falun :$fAIT Falun)
*300 $a207, [1] s. ;$c23 cm
*650 7$aMassmedia$xsociala aspekter$2sao
*650 7$aHandel$2albt//swe
*650 7$aKonsumtionsvaror $2albt//swe
*650 7$aKonsumtion$2albt//swe
*650 7$aKulturella aspekter$2albt//swe
*650 7$aInformation och kommunikation$2albt//swe
*650 0$aMass media$xSocial aspects
*653 $aMedia
*7001 $aFornäs, Johan,$d1952-
*7001 $aGanetz, Hillevi,$d1956-
*852 $5Ko$bKo$hBs$lBJU
*950 $aMassmedia och samhälle$uMassmedia$xsociala aspekter
*950 $aSamhälle och massmedia$uMassmedia$xsociala aspekter
*950 $wg$aMassmedia$uMassmedia$xsociala aspekter
*950 $aAffärer$wh$uHandel
*950 $aAntikvariat$wh$uHandel
*950 $aAntikvitetshandlare$wh$uHandel
*950 $aAuktioner$wh$uHandel
*950 $aBagare$wh$uHandel
*950 $aBagerier$wh$uHandel
*950 $aBanker$wh$uHandel
*950 $aByteshandel$wh$uHandel
*950 $aEntreprenörskap$wh$uHandel
*950 $aFotomodeller$wh$uHandel
*950 $aFöretag$wh$uHandel
*950 $aGlassbilar$wh$uHandel
*950 $aGuld$wh$uHandel
*950 $aGuldgrävare$wh$uHandel
*950 $aHandla$wh$uHandel
*950 $aHotell$wh$uHandel
*950 $aKaféer$wh$uHandel
*950 $aKiosker$wh$uHandel
*950 $aKockar$wh$uHandel
*950 $aKöpcentrum$wh$uHandel
*950 $aKöpmän$wh$uHandel
*950 $aLoppmarknader$wh$uHandel
*950 $aMarknader$wh$uHandel
*950 $aMynt$wh$uHandel
*950 $aPengar$wh$uHandel
*950 $aRestauranger$wh$uHandel
*950 $aShopping$wh$uHandel
*950 $aSkyltdockor$wh$uHandel
*950 $aTorghandel$wh$uHandel
*950 $aVaruhus$wh$uHandel
*976 2$aBs:d$bMasskommunikation Teori Filosofi
*976 2$aM:d$bEtnografi Socialantropologi Etnologi Allmänt Teori Filosofi
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 7 1. MEDIEKULTURENS UTMANINGAR 9 Kulturell modernisering 10 Kulturperspektiv på medier och konsumtion 15 2. KONSUMTION 18 Konsumtion i ekonomiskt perspektiv 19 Konsumtion i socialt perspektiv 31 Konsumtion i kulturellt perspektiv 36 3. KONSUMTIONENS PRAKTIKER 42 Konsumtionens moment 42 Rum och platser: varuhus, arkader och köpcentrum 46 Shoppa, handla och köpa 55 Från inköp till bruk 64 4. MEDIER 65 Mediedefinitioner 65 Kommunikation och medier 68 Kontextuellt perspektiv på medier 71 Medier som materia, teknologi och institutioner 75 Medier och makt 81 Medier, tid och rum 89 5. MEDIEBRUK 94 Mediereception 99 Receptionens kontext 107 Textuell och intertextuell kontext 109 Recipientkontext 112 6. KULTURPERSPEKTIV På MEDIEKONSUMTION 119 Kulturella studier 119 Passager 141 7. PROBLEMATISERINGAR 153 Rumtider 153 Offentligheter 155 Produktivkonsumtion 158 Mediegränser 161 Det populära 164 Ambivalenser och brytpunkter 174 Noter 178 Referenser 191